۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۰۰۶۵۹
سردار حاجی زاده:

جدیدترین موشک ایران به نام دزفول رونمایی می شود

سردار حاجی زاده با اشاره به این که کشور ما در حوزه های مختلف دریایی و دفاعی به سطح بالایی از خود کفایی نظامی دست یافته است، گفت: به زودی اولین موشک بالستیک زمین به زمین را با نام «دزفول» رونمایی کرده و به تولید انبوه می‌رسانیم.
سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به نقل از پایگاه خبری دزفول امروز، سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در همایش بزرگداشت «روز مقاومت و پایداری ، روز دزفول» در مصلای امام علی(ع) این شهرستان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن این روز اظهار کرد: امروز دشمنان می گویند باید تولید موشک متوقف شود؛ چرا که تبدیل به قدرت شده ایم.

فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران اذعان نمود: خوشبختانه ملت ایران حافظه ای قوی دارد و فراموش نمی کند که مهم ترین دشمن کنونی ما آمریکا است.

این مقام مسؤول افزود: ایستادگی ملت ایران باعث شد که حتی یک متر مربع نیز از خاک این کشور کم نشود. ما فراموش نمی کنیم که اگر حمایت آمریکا از صدام نبود، جنگ ایران و عراق طی دو سال به پایان می رسید.

این فرمانده ارشد نظامی ادامه داد: ما فراموش نخواهیم کرد که داعش و گروه های تکفیری ساخته ی دست سیاست های آمریکایی ها هستند. من یقین دارم تجهیزاتی که عربستان از آمریکا خریداری کرده است روزی علیه خود عربستان استفاده خواهد شد.

سردار حاجی زاده خاطر نشان کرد: مدال افتخاری که امام راحل عظیم الشان و رهبر معظم انقلاب اعتقاد دارند بر سینه ی مردم دزفول تا ابد خواهد درخشید این است که دزفولی ها دین خود را به اسلام ادا کردند.

وی اضافه کرد: دو هدیه ای که برای مردم دزفول خواهیم داشت این است که به زودی اولین موشک بالستیک زمین به زمین را با نام “دزفول” رونمایی کرده و به تولید انبوه می‌رسانیم و نیز موزه ی دفاع مقدس این شهرستان را تجهیز نموده و یادمانی از موشک در آن قرار می دهیم.

فرمانده ی نیروی هوایی سپاه پاسداران تصریح کرد: راه “تهرانی مقدم” ها و “باکری” ها ادامه دارد، شرایط سخت آن روز باعث شد که ما به فکر خودکفایی باشیم و تمام تلاش خود را برای بومی سازی تسلیحات خواهیم کرد.

این مقام مسؤول ابراز داشت: کشور ما ۱۷ هزار شهید موشکی در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده که تنها بخش قابل توجهی از آنها اهالی دزفول بوده اند و ایستادگی مردم این شهر در دوران جنگ تحمیلی شایسته ی تقدیر است.

این فرمانده ارشد نظامی بیان کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی ما حتی ساده ترین سلاح را برای دفاع نداشیم اما در پایان جنگ به تاسی از تجربه ای که به دست آورده بودیم تیپ زرهی ایجاد کردیم و امروز به یک قدرت موشکی تبدیل شده ایم.

سردار حاجی زاده در خصوص توانایی های نظامی کشورمان توضیح داد: هم اکنون در زمینه ی تولید هواپیماهای بدون سرنشین جزء کشور های تراز اول دنیا هستیم.

وی در ادامه سخنانش تشریح کرد: کشور ما توانسته در حوزه های مختلف دریایی و دفاعی به سطح بالایی از خود کفایی نظامی دست یابد.

سردار حاجی زاده در پایان ضمن تشکر از حاضران در همایش، از خانواده های شهدای موشکی قدردانی کرد و مقاومت مردم دزفول را در هشت سال دفاع مقدس ستود./۹۴۵۶/۱۰۲/ب۱

ارسال نظرات