۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۰۲۵۷۱
آیت الله دری نجف آبادی:

امام خمینی شخصیتی بی نظیر در تاریخ اسلام و ایران است

امام جمعه اراک با بیان اینکه امام خمینی (ره) به عنوان شخصیتی بی نظیر در تاریخ اسلام و ایران مطرح است،گفت: امام خمینی (ره) با شجاعت و فداکاری خود، ملت ایران را از شر ستمگران طاغوت نجات داد.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک، بیان کرد: امام خمینی (ره) تنها تعلق به ایران ندارد بلکه چهره ای جهانی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان شخصیتی بی نظیر در تاریخ اسلام و ایران مطرح است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) با شجاعت و فداکاری خود، ملت ایران را از شر ستمگران طاغوت نجات داد و با قدرت، صلابت، ایمان، پشتکار و توکل، استقلال، آزادی را به ایرانیان هدیه داد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به ملت ایران درس اعتمادبه‌نفس و ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران را آموخت، خاطر نشان کرد: آزادی خواهان جهان باید با الگو گیری از امام خمینی(ره) در برابر زورگویان، دشمنان و بدخواهان با تمام قدرت ایستادگی کنند.

14خرداد، نماد پیوند تاریخی ملت با ولایت

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی 14خرداد را نماد پیوند تاریخی ملت با ولایت دانست و افزود: 14خرداد سالروز ارتحال بزرگ‌مردی است که با ایمان و شجاعت و توکل بر خدا ملت ایران را از شر ستمکاران نجات داده و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

امام جمعه اراک گفت: فریاد رسای امام خمینی(ره) در سخنرانی 15 خرداد 42 به دستگیری و تبعید وی انجامید اما سخنان جسورانه و روشنگرانه وی نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی شد که میوه شیرین آن امروز با نام جمهوری اسلامی ایران به ثمر نشسته است

قانون اساسی بحث ولایت فقیه را با عزتمندی برجسته کرد

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه قانون اساسی بحث ولایت فقیه را با عزتمندی برجسته کرد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) آینه تمام نمایی از نقش رهبری در نظام اسلامی را در قالب الگوی حکومتداری دینی مطرح کرد و به تمام دنیا انتقال داد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی کشتی هدایت انقلاب را به بهترین نحو ممکن بر عهده گرفته‌اند، اظهار داشت: امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با گذشت بیش از 28 سال از ارتحال جانسوز امام خمینی (ره) با صلابت راه و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی ادامه می دهند.

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دستگیری از مستمندان

آیت الله دری نجف آبادی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای دستگیری از مستمندان، ایتام و محرومان دانست و ابراز داشت: ماه رمضان میدان مسابقه بندگان برای کسب فضایل است و مسلمانان در این ماه عزیز باید دست به دعا بردارند تا شر این دشمنان از سر مسلمانان کم شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای بهره گیری بیشتر از قرآن کریم و خیرات است، بیان داشت: ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تقویت اراده، دعا و نیایش، تضرع به درگاه خداوند و توبه است و همه و همه باید از این ماه به خوبی بهره مند شوند.

شایان ذکر است، سالروز رحلت حضرت خدیجه (س)، گرامیداشت یاد و مقام شامخ شهدای روز پنجشنبه کابل و بیماری تب کریمه کنگو از دیگر سخنان آیت الله دری نجف آبادی در نماز جمعه اراک بود.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./۸۴۲/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات