۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۰۲۷۰۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

زکات و انفاق بازپرداخت ذره ای از امانات الهی است

کارشناس دینی رسانه ملی روزی و نعمات الهی را امانت پروردگار به انسان دانست که با پرداخت زکات و انفاق در راه خداوند، مقداری از آن بازپرداخت می شود.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی ظهر امروز در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم با اشاره به بخشی از نامه 69 نهج البلاغه، گفت: بهترین مؤمنان کسی است که خانواده، دارایی و جان خود را در راه خدا بدهد.

وی با بیان این که «یاایها الذین آمنوا»  89 مرتبه در قرآن کریم آمده است، اظهار داشت: یکی از وظایف مؤمنان این است که از روزی هایی که خدای متعال به او داده، انفاق کند؛ در واقع این روزی امانت خداوند است و ما با انفاق مقداری از این امانت را به پروردگار باز می گردانیم.

کارشناس دینی رسانه ملی ابراز داشت: چند درصد مردم و کشاورزان زکات واجب مال خود را می دهند؟ کشاورزی که هزار کیلو گندم برداشت می کند، فقط باید 50 کیلو از آن را به فقرا بدهد و این مقدار در مقابل نعمتی که خدای متعال به کشاورز داده، نمی ارزد؟

وی به توجیه غلط برخی افراد مبنی بر این که ما نمی دانیم این زکات و خمسی که پرداخت می کنیم در جای درستی خرج می شود یا خیر، تصریح کرد: برخی مراجع اجازه می دهند که سهم سادات را خود فرد پرداخت کند، درباره بقیه آن هم می توانید از دفاتر مرجع تقلید راهنمایی بگیرید که آن را در کجا خرج کنید.

سخنران مذهبی و مبلغ حوزه علمیه قم تأکید کرد: ثروت، قدرت، آبرو، شخصیت، حافظه و هیچ چیز انسان مال خودش نیست؛ همه این ویژگی ها را خدای متعال به انسان داده است؛ حتی برخی سخنرانان و خطبای مشهور کشوری دچار فراموشی شده اند و همسر و خانواده خود را هم نمی شناسند.

وی ادامه داد: امیرمؤمنان علی(ع) در حدیثی می فرمایند، من از هفت دسته انسان تعجب می کنم؛ یکی از این دسته ها، افراد بخیل هستند که در دنیا مثل گدا زندگی می کنند اما در آخرت مثل ثروتمندان با آن ها حساب و برخورد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) می فرمایند، کسی که مالش را به خوبان ندهد، خداوند کاری می کند که مال او را اشرار بخورند؛ حضرت در حدیث دیگری می فرمایند، به زمینی ها رحم کنید تا آسمانی ها به شما رحم کنند./840/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات