۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱
کد خبر: ۵۰۳۰۶۴
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد:

احیای نام حضرت خدیجه وظیفه شرعی شیفتگان اهل‌بیت است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با بیان این‌که احیای نام حضرت خدیجه وظیفه همه شیفتگان ولایت و امامت است، بر شناساندن شخصیت ایشان به نسل های آتی تأکید کرد.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امروز در برنامه سحرگهان حرم مطهر حضرت معصومه (س) که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد به بررسی جایگاه رفیع حضرت خدیجه (س) در ظهور و شکل‌گیری اسلام ناب محمدی (ص) پرداخت و عنوان داشت: زمانی که پیامبر (ص) پس از اعطای مقام نبوت، از جبل النور به پایین آمدند حضرت خدیجه درحالی‌که می‌داند محمدی که از حرا برگشته است، با طبق نور نوبت برگشته است؛ محضر رسول اکرم (ص) عرض می‌کند این چه نوری است که در پیشانی شما می‌بینم رسول گرامی اسلام فرمودند این نور نبوت است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) بابیان این‌که نظام آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها باید شخصیت حضرت خدیجه را برای نسل‌های آتی تبیین کنند، اظهار داشت: رسانه‌ها باید بیشتر به بررسی حقیقت این شخصیت والامقام که خداوند متعال بر وی سلام فرستاده است بپردازند.

وی ادامه داد: رسول اکرم (ص) در زمان ابلاغ نبوت در منزل ارکان اسلام را برای ایشان بیان نمودند و حضرت خدیجه (س) عرضه داشتند، «آمَنْتُ و صَدَّقْتُ و رَضَیْتُ و سَلَّمْتُ؛ من ایمان آوردم، پیامبریت را باور کردم، آیین اسلام را پسندیدم و تسلیم شدم» این در حالی است که برخی از منابع معتبر تاریخی نقل کرده‌اند که حضرت خدیجه در ادامه تصریح فرمودند که من قبل از این به شما و رسالت شما ایمان آورده‌ام.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان این‌که حضرت خدیجه برخلاف همسران حضرت رسول اکرم (ص) از ابتدای رسالت در تمام سختی‌های ظهور، توسعه و تبلیغ اسلام همراه رسول گرامی اسلام بوده است، ابراز داشت: حضرت خدیجه (س) اول ثروتمند حجاز بودند این در حالی است که تاریخ نقل کرده است در هنگام ازدواج خود با حضرت رسول واژه‌هایی بر زبان آورده‌اند که هنوز تمدن بشری هویت و حقیقت آن را نتوانسته در کنش‌های رفتاری خود هضم کند.

وی افزود: حضرت خدیجه زمانی که متوجه شدند حضرت رسول اکرم (ص) همچنان در منزل حضرت ابوطالب اقامت دارند و هنوز صاحب منزلی و مالی نیستند فرمودند «ألبیت بیتک و أنا أمتک؛ خانه، خانه توست و من هم، کنیز و مطیع تو هستم» بر این اساس تاریخ گواه داده است که حضرت فاطمه زهرا (س) نیز به تبعیت از سبک زندگی مادر گرامی خود در مواجهه با مسئله‌ای به حضرت علی (ع) همین جمله را ارائه فرمودند چنانکه حضرت در پاسخ امام علی (ع) که فرمودند برخی به عیادت شما آمده‌اند همین جمله تاریخی را تکرار کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد بابیان این‌که احیای نام حضرت خدیجه وظیفه همه شیفتگان ولایت و امامت است، گفت: از رسول اکرم (ص) نقل است که فرمودند «خیر نسائها خدیجة و خیر نسائها مریم ابنة عمران؛ بهترین زنان دنیا خدیجه (س) و مریم دختر عمران هستند».

وی افزود: در توصیف ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه بیان همین واقعه کافی است که پیامبر اکرم (ص) در چهل شبانه‌روز اعتزال از خدیجه (ع) توسط عمار یاسر به ایشان چنین پیام داد: «همانا خداوند متعال به‌افتخار وجود تو هرروز به‌طور مکرر بر فرشتگان بزرگش افتخار می‌کند»./۸۳۷/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات