۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۰۳۱۷۷
عضو مجلس خبرگان رهبری:

محبت به ملت و تبعیت از رهبری عامل مصونیت کشور است

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی در کشور محبت و مودت نسبت به ملت و تبعیت از رهبری باشد، مطمئناً آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
حجت الاسلام حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، دوشنبه‌شب در آیین گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد که در مسجد امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: همان‌گونه که امام راحل هم تأکید کردند قیام خونین پانزدهم خردادماه 42 یوم‌الله است.

وی با تأکید بر شناخت بیشتر نسل‌های جدید در مورد این قیام، اضافه کرد: باید اقشار مختلف مردم بدانند قیام 15 خرداد چیست؟ چرا به وجود آمد؟ چه هدفی را دنبال می‌کرد و پس از آن چه جریانی شکی گرفت؟

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی تصریح کرد: باید نسل‌های جدید بدانند طرفداران و همراهان 15 خرداد چه کسانی بودند؟ مخالفین نهضت 15 خرداد چه کسانی بودند؟ چرا امام راحل فرمود 15 خرداد در تاریخ ملت ما یوم‌الله است و چرا فرمود من 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: قیام خونین 15 خرداد با توجه به رهبری، ماهیت، هویت، هدف و مقصدش یک جریان اسلامی برخاسته از دین و آموزه‌های اسلامی محسوب می‌شود که با آموزه‌های قرآنی منطبق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: در خرداد سال 42 هم موسای زمان به امر پروردگار قیام کرد و فریاد زد که‌ای مردم بیدار شوید، ای مردم قیام کنید و ظلمت و تاریکی را در هم بشکنید و خود را به عالم نور و روشنایی بکشانید.

وی اضافه کرد: در آن زمان هم فرعون و فرعونیان بر تمام شئون مردم مسلط بودند، فرزندان این مردم را سر می‌بریدند، مردان جامعه را در شکنجه‌گاه‌ها تحت فشار قرار می‌دادند، آن‌ها را می‌کشتند و زنان را به بردگی می‌گرفتند، این بلای بزرگی بود که بر جان و مال و ناموس مردم مسلط شده بود و خدا خواست بساط فرعونی به دست موسای زمانی برچیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهار کرد: در آن سال‌ها تمام مراکز و نقاط ایران تحت سلطه مستکبران بود و مستشاران اجنبی به دلیل حضور در ایران حق توحش می‌گرفتند؛ اما به لطف خدا و رهبری فردی از نسل حیدر کرار، بساطشان برچیده شد و بعدها هم در زمان رهبری رهبر معظم انقلاب تفنگداران آمریکا به دست فرزندان این کشور با ذلت به تمام دنیا نشان داده شدند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر هم اینکه می‌گوییم ما در تحریم هستیم و در عین حال انتظار داریم آمریکا از ما حمایت کند به‌هیچ‌عنوان ممکن و پذیرفتنی نیست، آمریکا از ما عصبانی است؛ زیرا این ملت آمریکا را ذلیل کرده است.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی در کشور محبت و مودت نسبت به ملت و تبعیت از رهبری باشد، مطمئناً آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند./9314/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات