۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۰۴۸۲۵
مدیر حوزه علمیه قزوین:

حجاب عامل مؤثر در سلامت روانی افراد جامعه است

حجت الاسلام عباسی حجاب را عامل مؤثر در سلامت جامعه دانست و گفت: یکی از ضروری ترین نیازهای آدمی در رسیدن به سلامت روانی، اخلاق و پایبندی به اصول آن بوده و زمانی می تواند به سلامت روانی و آرامش برسد که در سایه ایمان و اخلاق زندگی کند.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به الگوی صحیح حجاب و عفاف در جامعه، گفت: حجاب یکی از واجبات دینی ما است که در تأمین سلامت روانی جامعه تأثیر بسزایی دارد، از این رو باید در این عرصه الگویی با محوریت حجاب اسلامی در دستور کار مدیران جامعه قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم حوزه و دانشگاه در ترویج فرهنگ حجاب اسلامی و دینی، افزود: امروز حوزه و دانشگاه دو نهاد حساس و بسیار مهم در جهت ارتقای فرهنگ و دانش در جامعه هستند، بسیاری از مبلغان و مروجان دین از حوزه ها برخاسته اند، از این رو باید در این عرصه تلاش جدی از سوی این دو نهاد صورت بگیرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه حجاب را عامل مؤثر در سلامت جامعه دانست و اظهار کرد: یکی از ضروری ترین نیازهای آدمی در رسیدن به سلامت روانی، اخلاق و پایبندی به اصول آن بوده و زمانی می تواند به سلامت روانی و آرامش برسد که در سایه ایمان و اخلاق زندگی کند.

وی در ادامه با اشاره به دور شدن روزافزون فرهنگ جامعه از حجاب دینی و اسلامی، ابراز کرد: متأسفانه امروزه به دلیل گسترش فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرهنگ جامعه در زمینه حجاب زنان رو به ابتذال کشیده شده است و با وجود بحث‌ها و مطالعات گسترده در این رابطه هر روز بیشتر از گذشته از الگوی حجاب اسلامی دور می‌شویم.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به تأثیرات مهم حجاب در جامعه اسلامی، تصریح کرد: از جمله تأثیرات مهم حجاب بر جامعه تأمین سلامت جامعه، رواج ازدواج های مشروع و در نتیجه سلامتی نسل آینده و بازدهی بیشتر نیروهای کار در عرصه اقتصادی و توجه افراد جامعه به ارزش‌های واقعی و والا است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه ابراز کرد: در قرن حاضر کتب درسی از مهمترین ابزار برای معرفی و ترویج فرهنگ حجاب در جامعه هستند؛ عدم برنامه‌ریزی و توجه دقیق به این بخش ممکن است در دراز مدت موجب فراموشی ارزش‌های والای اسلام و فرهنگ متعالی حجاب شود.

وی در پایان گفت: ما باید با برنامه‌ریزی درست و منسجم و هدفدار، کتب درسی و متون دینی ای که از ابزار مهم و تأثیر‌گذار است را در خدمت ترویج فرهنگ حجاب در جامعه قرار دهیم./873/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات