۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۳۴۵
آیت الله کعبی:

دامن زدن به دو قطبی های کاذب دستور کار استکبار جهانی است

نماینده مردم خوزستان در خبرگان تأکید کرد: راه قدس از مسیر نابودی داعش، پیروزی مدافعان حرم و غرش موشک‌ های سپاه پاسداران اسلامی می ‌گذرد.
آیت الله کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در اجتماع پرشور راهپیمانان روز جهانی قدس که امروز در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت:امروز مردم خوزستان در هوای گرم و زبان روزه به عنوان نتیجه عبادت و یک عمل و حرکت مبتنی بر ایمان، تقوا و بصیرت با حضور در راهپیمایی روز قدس یک حرکت انقلابی در لبیک گویی به ندای امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب انجام دادند.

وی افزود: هر حرکتی که سبب عصبانیت دشمن شود، یک موفقیت و عمل صالح محسوب می‌ شود و امام راحل با مطرح کردن روز قدس به‌ عنوان روز بین ‌المللی انقلاب اسلامی، برای آزادی قدس و جهت‌ دهی به آزادی ملت فلسطین و ظهور منجی عالم بشریت بسترسازی کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیر تحولات اشغال فلسطین از سال ۱۳۲۷ تا به امروز خاطرنشان کرد: از ۶۹ سال پیش همواره مبارزه و سازش دو روی سکه بعد از اشغال سرزمین فلسطین بود؛ هر چند زمینه‌ سازی اشغال فلسطین از سال ۱۹۱۷ با بیانیه بالفور و با طراحی انگلیس خبیث، برنامه‌ ریزی آژانس بین ‌المللی یهود و حمایت آمریکا پس از ۳۰ سال محقق شد و آمریکا و قدرت‌ های مدعی در کنار انگلیس با پشتیبانی از جنایت های یهودی‌ های صهیونیست و آواره کردن و راندن فلسطینی‌ ها، بستر اشغال فلسطین را هموار کردند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه کشورهای همسایه فلسطین «مصر، اردن، لبنان و سوریه» به علت گرفتاری به استبداد و استعمار کاری انجام ندادند، افزود: از سویی انگلیس خبیث به فلسطینی ها وعده دروغین استقلال، و تشویق به جدایی و تجزیه از امپراطوری عثمانی و ولایت طرابلس را داد و از سوی دیگر فریبکاری فرانسه و اعلام اینکه فلسطین منطقه بین‌ المللی است، بستری مناسب برای شکل‌ گیری دولت مجعول صهیونیسم پس از قیمومیت انگلستان فراهم کرد.

وی به خائنان آرمان های فلسطین که در ۶۹ سال گذشته از مقاومت دست برداشته و راه حل آزادی را در همراهی با آمریکا، انگلیس و غرب می پندارند اشاره و تصریح کرد: این ها خائن به امت اسلام هستند که باید از آنها درس عبرت گرفته تا چنین خیانتی دوباره در سرزمین های اسلامی تکرار نشود، خائنانی همچون حاضران کمپ دیوید، انور سادات، حسنی مبارک، کنفرانس به ظاهر صلح فهد آل سعود، کنفرانس فاس مغرب و پادشاه پیشین اردن و بیشتر کشورهای عربی.

 آیت الله کعبی ادامه داد: سازشکاران فلسطینی«جنبش فتح و نیروهای خسته از مبارزه» دیگر خائنان به آرمان های ملت فلسطین هستند که در این باره آمریکا و رژیم صهیونیستی از طریق نفوذ و رخنه و ترور مجاهدان بستر سازش و دست کشیدن از آرمان ها را فراهم کردند و در زمینه نیروهای خسته از مبارزه شاهد تغییر سند برخی از سازمان های انقلابی مبارز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبری، ملت و سپاه پاسداران همواه اعلام کردند ما با هر کسی که برای آزادی قدس حرکت کند از لحاظ مالی، نظامی و دیپلماسی حمایت می‌ کنیم و ملت ایران نیز در برابر آمریکا، انگلیس خبیث و دولت‌ های حامی رژیم صهیونیستی با همه توان برای محو رژیم جعلی جنایتکار از صحنه روزگار، در صحنه حاضر است.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری روشنفکرنمایان غرب زده جهان اسلام را دیگر خائنان به آرمان های ملت فلسطین برشمرد و تصریح کرد: روشنفکرنمایانی که معتقدند باید از فرق سر تا نوک پا  غربی شد و به استقلال، حرکت عدالت طلبی و آزادی ملت ‌ها خیانت کردند و در تعارض میان منافع ملی و هویت ملی همواره منافع ملی را با دلبستگی به غرب جست و جو می کنند و نسبت به هویت ملی برخاسته از اسلام، انقلاب و مبارزه روی می گردانند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: این خائنان در دوران ما روشنفکران غرب‌ زده‌ ای هستند که آمریکا می‌ خواهد شبکه مسلمانان لیبرال را از دل آن ‌ها در جهان اسلام راه اندازد و در جمهوری اسلامی متأسفانه از طریق نفوذ، انحراف و جا دادن به این شبکه، در حال مقابله با هویت انقلابی و اسلامی و آرمان های ملت هستند.

وی عاملان تفرقه مذهبی را دیگر خائنان به ملت فلسطین بیان کرد و گفت: راه انداختن جنگ شیعی ـ سنی که امت اسلام را تکه تکه می کند از جمله این موارد است، همگان باید بدانند که مکتب مولای متقیان حامی انسانیت است و طرفداران آن از مظلومان جهان با هر دین و عقیده دفاع می کنند و چنین دفاعی از آرمان های مکتب علوی است که امام راحل براساس آن، مسأله دفاع از فلسطین و آزادسازی قدس را مطرح کرد.

آیت‌ الله کعبی تکفیری ها، داعشی ها، وهابی ها و سلفی ها را خائنان به آرمان های فلسطین عنوان و خاطرنشان کرد: حضور داعشی ها در منطقه برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است اما مدافعان حرم در مقابله با داعشی ها در پی برداشتن موانع آزادی فلسطین هستند.

وی بیداری اسلامی را از راهکارهای آزادسازی ملت فسطین دانست و گفت: سه عنصر اسلام خواهی، مبارزه و تنفر از آمریکا و صهیونیسم، وحدت اسلامی و بازسازی امت اسلام با محوریت آزادسازی قدس طومار رژیم جعلی را خواهد پیچاند و دفاع از ملت فلسطین و مستضعفان از اصول ثابت سیاست خارجه جمهوری اسلامی تلقی می شود.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راه قدس از مسیر نابودی داعش، پیروزی مدافعان حرم و غرش موشک‌ های سپاه پاسداران اسلامی می ‌گذرد، تصریح کرد: حرکت عظیم سپاه پاسداران با موشک ‌باران تروریست ها در دیرالزور به نقطه اوج رسید و این حرکت پیام‌ های بین ‌المللی و منطقه‌ ای از جمله امنیت فرامرزی، امنیت ملی و بین ‌المللی برای ایران و سایر کشورها و همچنین آزادی قدس را به همراه دارد.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در پی تهیه کریدور امنیتی در مدیترانه بود، اظهار داشت: با حرکت و فعالیت مدافعان حرم این کریدور آمریکایی ـ صهیونیستی به کریدور و جاده هموار آزادی قدس تبدیل شده است.

وی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب مبنی بر عدم وجود رژیم اشغالگر قدس تا ۲۵ سال آینده گفت:‌ تلاش برای استحاله انقلاب اسلامی، تضعیف رهبری و دامن زدن به دوقطبی های حاکمیتی و ملی، تضعیف ایمان و روحیه مردم ستیزی با استکبار، بزک کردن چهره آمریکا، هویت زدایی اسلامی و انقلابی، آسیب زدن به وحدت ملی، سازش با آمریکا، مقاومت‌ هراسی در منطقه، تهدید و تحریم، طراحی برجام های ۲ و ۳، تضعیف و فراموش کردن شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل، تقویت اتحادهای راهبردی با کشورهای منطقه و جنگ های نیابتی از جمله کارهای رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فروپاشی خود است.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: ملت ایران جنگ ‌طلب نیست، اما در صورت تحمیل جنگ سیلی و مشتی محکم و آهنین به مخالفان اسلام و خائنان به آرمان های فلسطین خواهد زد و به‌ جز امنیت مکه و مدینه جایی امن برای آل ‌سعود نخواهد گذاشت.

 وی ابراز داشت: راهبردهای ما در برابر اقدامات دشمنان اجرایی کردن راهبردهای رهبر انقلاب، تقویت گفتمان بین المللی انقلاب اسلامی با تأکید بر آزادی قدس، تقویت خط مقاومت با محوریت حزب الله، انعکاس جنایت های رژیم صهیونیستی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان آنکه قهرمانان هوا و فضا توانستند با مهندسی معکوس پهپاد آمریکایی را فرو نشانند، گفت: مغز داعشی ‌ها نیازمند مهندسی معکوس است با این بیان که ارشدان آن آمریکایی ـ صهیونیستی و رهبران آن بعثی و قابل اصلاح نیستند اما در بدنه این گروه که همان انتحاری ها هستند نیاز به مهندسی معکوس است تا از ظرفیت چنین نیروهایی به جای استفاده در نزاع های مذهبی و قومیتی همسو با خواسته های دشمنان، آنها را به سوی آرمان های فلسطین میل و به مقابله با آمریکا و رژیم غاصب تشویق کنیم./۹۴۵۶/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات