۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۱۱۸۷۰

همایش ملی بزرگداشت علامه جعفری در تبریز برگزار می شود

همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری با محوریت بررسی اندیشه های آن عالم فرزانه و فیلسوف مشرق زمین در تبریز برگزار خواهد شد.
علامه جعفری

حجت الاسلام رحیم شاهدی، دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: «معرفت شناسی»، «فلسفه هنر»، «علم و دین» و «فلسفه حقوق بشر» چهار محور اصلی این همایش خواهد بود.

وی از همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، حوزه های علمیه آذربایجان و بیش از ۲۰ دانشگاه، پژوهشگاه، نهاد و بنیاد با ستاد برگزاری این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با این همایش فراخوان انتخاب پایان ئنامه ها و رساله های مرتبط با اندیشه های علامه جعفری نیز منتشر می شود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند تبریز با بیان این‌که همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری(ره) به بررسی اندیشه های آن عالم فرزانه و فیلسوف مشرق زمین خواهد پرداخت، تصریح کرد: این همایش طی دو روز در آبان ماه سال جاری به میزبانی تبریز برگزار می شود.

حجت الاسلام شاهدی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر بزرگداشت مفاخر دینی و بررسی اندیشه های چهره های شاخص فرهنگی کشور تأکید داشته‌اند، گفت: دبیرخانه همایش به دنبال ایجاد عرصه تحقیق و تعمق در اندیشه های علامه جعفری به عنوان یکی از مفاخر معاصر آذربایجان است.

وی با بیان این‌که دبیرخانه همایش در دانشگاه هنر اسلامی تبریز فعال است، گفت: پس از برگزاری موفق همایش ملی بزرگداشت علامه طباطبایی، صاحب تفسیر المیزان در سال گذشته، امسال تعامل، همگرایی و وحدت نظر نهادهای فرهنگی، دانشگاهی، حوزوی و دینی استان بر آن شد تا همایشی برای علامه جعفری برگزار شود./935/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات