۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۱۳۰۶۸

دیدار جمعی از بانوان طلبه کشور عراق با مدیر جامعه‌الزهرا

جمعی از بانوان طلبه کشور عراق روز شنبه با حجت الاسلام و المسلمین «سید محمود مدنی»، مدیر جامعه‌الزهرا(س) دیدار کردند.
بازدید

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا(س)، جمعی از بانوان طلبه کشور عراق روز شنبه با حجت الاسلام و المسلمین «سید محمود مدنی»، مدیر جامعه‌الزهرا(س) دیدار کردند.

جامعه‌الزهرا(س)  میزبان دو گروه از بانوان طلبه کشور عراق

در ابتدای این دیدار، سرکار خانم «نیره سادات اسماعیلی طبا»، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت جامعه‌الزهرا(س) ضمن قدردانی از مدیریت جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد: این بانوان طلبه در قالب دو گروه از حوزه‌های علمیه خواهران کشور عراق وارد جامعه‌الزهرا(س) شدند و دوره‌های آموزشی فرهنگی کوتاه مدت به صورت مشترک برای آنها برنامه ریزی و اجرا می‌شود. 

اسماعیلی طبا از همکاری معاونت‌های اداری مالی، آموزشی تربیتی، فرهنگی تبلیغی، رئیس اداره صیانت و مدیر خوابگاه قدردانی کرد و اظهار داشت: در این دوره، اساتید زباندان ایرانی و غیرایرانی که مسلط به زبان عربی بودند، حضور داشتند و کلاس‌ها به صورت کارگاهی برگزار شد.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت افزود: در این دوره، موضوعاتی چون شبهات مهدویت و وهابیت، آشنایی با اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین برخی مسائل فقهی مانند دسته بندی احکام و آشنایی با احکام تبلیغی ارائه شد.

وی تصریح کرد: در این دوره علاوه بر کارگاه‌های آموزشی، فعالیت فرهنگی و معنوی برنامه ریزی شد، از جمله زیارت حرم حضرت معصومه(س)، زیارت مسجد مقدس جمکران، بازدید از موزه فقه و زندگی، دیدار با مادر شهید، بازدید از موزه حرم ویژه شرکت کنندگان در نظر گرفته شد.

اسماعیلی طبا در ادامه به رضایتمندی و استقبال طلاب غیرایرانی در دوره‌های آموزشی فرهنگی کوتاه مدت اشاره کرد و افزود: این گروه از بانوان طلبه پیشنهاد میزبانی برای گروه‌های جامعه‌الزهرا(س)  را دارند، همچنین جهت برگزاری کلاس‌های تخصصی، درخواست تبادل استاد بین حوزه‌های علمیه عراق و ایران را دارند.

لزوم شناخت مکتب اسلام و معرفت اهل بیت(علیهم‌السلام)

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمود مدنی» با اشاره به این که جامعه‌الزهرا(س) خانه حضرت علی(علیه‌السلام) و حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) است، عنوان کردند: شما بانوان طلبه در مدرسه اهل بیت(علیهم‌السلام) تحصیل می‌کنید که افتخار بزرگی است.

مدیر جامعه‌الزهرا(س) سه موضوع را مورد توجه قرار دادند و اظهار داشتند: شناخت مکتب اسلام و همچنین معرفت اهل بیت(علیهم‌السلام) اولین موضوعی است که همه ما باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی تصریح کردند: ولایت و دوستی اهل بیت(علیهم‌السلام) امکان پذیر نیست، مگر با معرفت و شناخت کلام و سیرت اهل بیت(علیهم‌السلام) و همه ما باید نسبت به ائمه اطهار(علیهم‌السلام) معرفت کامل داشته باشیم.

ایشان با بیان اینکه زیارت اهل بیت(علیهم‌السلام) باید با معرفت باشد، افزودند: در احادیث و روایات اسلامی به زیارت بامعرفت اشاره شده است، از جمله امام صادق(علیه‌السلام) درباره زیارت امام رضا(علیه‌السلام) می‌فرماید: « مَنْ زَارَهُ عَارِفاً بِحَقِّهِ ...» و یا در روایتی از اهل بیت(علیهم‌السلام) آمده است: « مَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ (ع) یَوْمَ عَاشُورَاءَ عَارِفاً بِحَقِّهِ کَانَ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فِی عَرْشِهِ»، همچنین امام رضا(علیه‌السلام) درباره حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) فرمودند: «مَنْ زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَّةُ».

لزوم شناخت دوست و دشمن در عصر حاضر

مدیر جامعه‌الزهرا(س) در ادامه بیان داشتند: گام اول در این مسیر، معرفت کلام اهل بیت(علیهم‌السلام) است، همچنین گام دوم، شناخت دوست و دشمن در شرایط زمانی ما است.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی تصریح کردند: امروز ما در دنیا جبهه‌ای را در مقابل جبهه کفر جهانی تشکیل دادیم، جبهه کفر جهانی که درصدد است تا ریشه اسلام و بلکه ریشه‌های توحید و خداشناسی را قطع کند، به همین دلیل ما ملزم به شناخت دوست و دشمن هستیم.

ایشان به اختلاف افکنی دشمنان میان شیعیان و اهل سنت اشاره و تأکید کردند: امروز دشمنان اسلام از جمله اسرائیل و آمریکا اقدام به اختلاف افکنی میان شیعیان و اهل سنت می‌پردازند و مسلمانان نباید اجازه چنین کاری را به دشمن بدهند.

مدیر جامعه‌الزهرا(س) یادآور شدند: ما شیعیان در فقه و عقاید، اختلافاتی با اهل سنت داریم، اما مشترکات زیادی هم با یکدیگر داریم؛ هر که قائل به توحید و «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» و «محمد رسول الله» باشد، با ما یکی است و در یک خانه و جبهه هستیم، اما ما علاوه بر این مسئله، بر «أَشْهَدُ أَنَّ عَلِیّاً وَلِیُّ اللَّهِ» هم تأکید داریم.

جامعه‌الزهرا(س) آماده همکاری با حوزه‌های علمیه خواهران در عراق است

حجت الاسلام و المسلمین مدنی در پاسخ به پیشنهادات مدیران حوزه‌های علمیه خواهران عراق درباره تبادل استاد و برگزاری کلاس‌های آموزشی، عنوان کردند: جامعه‌الزهرا(س) می‌تواند در سه جهت همکاری داشته باشد، از جمله بانوان طلبه در صورتی که نیاز به شرکت در دوره‌های آموزشی پیشرفته داشته باشند، جامعه‌الزهرا(س) در این رابطه همکاری خواهد داشت.

مدیر جامعه‌الزهرا(س) به اعزام اساتید برجسته به عراق اشاره کردند و افزودند: درصورتیکه بانوان استاد برای تدریس در حوزه‌های علمیه عراق تمایل داشته باشند، جامعه‌الزهرا(س) برای این امر اقدام خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی در پایان توصیه کردند که طلاب شرکت کننده در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت از نظر علمی و سنی در یک سطح باشند تا جهت بهره مندی طلاب، برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد.

در پایان، مدیران حوزه‌های علمیه خواهران عراق ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های ارزنده مسئولین برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگی کوتاه مدت جامعه‌الزهرا(س) بر لزوم تعامل بیشتر جامعه‌الزهرا(س)  و مدارس علمیه عراق تأکید کردند و آمادگی خود را برای پذیرایی از زائران در ایام و مناسبت‌های مختلف اعلام کردند./968/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات