۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۱۷۰۶۴
امام جمعه خرم ‌آباد تأکید کرد؛

ضرورت تدبر و تفکر در آیات قرآن

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت تدبر و تفکر در آیات قرآن تأکید کرد و گفت: این مهم از وظایف انسانها بوده و موجب انس بیشتر با قرآن شده و تلاوتی که از روح و جان برخیزد اثرگذار است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، بعداز ظهر امروز در مرحله استانی پنجمین دوره مسابقات قرآن ‌کریم قوه قضاییه در استان گفت: کتاب تکوین و تشریح دو منبع اساسی برای رسیدن انسانها به معرفت و کمال مطلق است.

وی با بیان اینکه هدف آفرینش کمال، شناخت و معرفت کمال است، افزود: انسان و موجودات دیگر به ‌وجود آمده‌اند تا خود به کمال برسند و نسبت به کمال مطلق معرفت پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان اشت: کتاب تکوین کتابی است که با مطالعه و عقل و خرد به کمال مطلق می ‌رسد، این کتاب نیاز به علم و مربی ندارد و عالم همه نشان از خدا دارد.

وی با بیان اینکه هر پیامبری با قرآنی مبعوث می ‌شود و در طول تاریخ بشر بدون کتاب تشریح نبوده است و تا روز قیامت انسان بدون کتاب نخواهد بود، خاطرنشان کرد: کتاب تشریح مراحل متعددی دارد و قرآن ‌کریم از همه کتب نازل شده برتر است چراکه قرآن، مصدق است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بشریت را مخاطب قرآن کریم خواند و افزود: اگر این کتاب نبود انسان در زلالت به ‌سر می‌برد.

وی با بیان اینکه انس با قرآن از وظایف مهم انسان است، خاطرنشان کرد: با تلاوت قرآن انسان با خدا سخن می‌گوید و موجب انس بیشتر با قرآن می‌شود، چراکه تلاوتی که از جان و روح انسان برخیزد اثر کرده و سازنده است.

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر ضرورت تفکر و تدبر در قرآن ادامه داد: برای رسیدن به کمال مطلق نیاز به قرآن ناطق و ولایت داریم چراکه بین قرآن و ولایت پیوندی ناگسستنی است و بشر بدون ولایت نمی‌تواند زندگی کند.

وی با بیان اینکه دفاع از قرآن از دیگر وظایف بشر در برابر قرآن است، خاطرنشان کرد: باید با جان و دل از قرآن دفاع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام ازجمله داعش، وهابیون و تکفیری‌ ها به ظاهر قرآن دقت کرده و موجب بلای جان انسانها شده اند، افزود: داعشی ‌ها انسان‌ های متحجری بوده این افراد زاییده وهابیون هستند که به ظاهر، پوست و جلد قرآن توجه می‌کنند./9459/پ202/ب1

ارسال نظرات