۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۲۰۸۱۵

چند خبر کوتاه ازاستان هرمزگان

معرفی سرپرست جدید دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در هرمزگان، برگزاری جشنواره شهید رجایی در هرمزگان و برگزاری کنگره ملی شهدای استان هرمزگان زمستان سال ۹۷ از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام عباس متین به مدت دو سال به‌عنوان سرپرست جدید دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان معرفی شد.

جانشین معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در آیین تودیع و معارفه مدیران این نهاد در استان گفت: کار شورای نگهبان بر پایه نظارت استوار است و این شورا از نگاه متفاوت به افراد پرهیز می‌کند.

محمدرضا میر شمسی افزود: شورای نگهبان برای حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی ایران، از هیچ کوششی دریغ نکرده و با تمام توان در این مسیر حرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: ایران در شرایط حساس قرار دارد و مردم باید بکوشند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

در پایان این مراسم، از زحمات علی‌اکبر وحیدی سرپرست پیشین دفتر شورای نگهبان در هرمزگان قدردانی شد.

حجت‌الاسلام متین از سال ۱۳۵۹تا ۱۳۶۷نماینده بندرعباس در دوره‌های اول و دوم مجلس شورای اسلامی بود.

جشنواره شهید رجایی در هرمزگان برگزار می‌شود

جاسم جادری استاندار هرمزگان در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان هرمزگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: در سال جاری نیز بیستمین جشنواره استانی شهید رجایی در هرمزگان همزمان با هفته دولت برگزار خواهد شد.

وی افزود: به منظور آشنایی مردم با اهداف و فعالیت‌های دولت ایام سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در این ایام جشنواره شهید رجایی در راستای ارائه نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی برگزار می شود که در سال جاری نیز بیستمین جشنواره استانی شهید رجایی در هرمزگان همزمان با هفته دولت برگزار خواهد شد.

وی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ مطلوب خدمت‌رسانی در راستای تحقق برنامه اصلاح نظام اداری از اهداف برگزاری جشنواره شهید رجایی است.

جادری تصریح کرد: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در قالب شاخص‌هایی همچون نظم و انضباط دستگاه‌ها، شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی مطلوب خدمات و اصلاح فرآیندها و روش‌های کاری انجام می‌شود.

وی اقتصاد مقاومتی را یکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد ادارات دولتی در سال جاری دانست و بیان داشت: امیدواریم این جشنواره در سال جاری نیز به نحو مطلوبی اجرا شود.

ارزیابی عملکرد نهایی از 59 دستگاه اجرایی و دولتی در هرمزگان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان نیز در این نشست اظهار داشت: شورای راهبری توسعه مدیریت استان به عنوان ستاد جشنواره استانی شهید رجایی محسوب می شود.

صالح دریانورد افزود: برای بیستمین جشنواره استانی شهید رجایی در هرمزگان ارزیابی عملکرد نهایی از 59 دستگاه اجرایی و دولتی در هرمزگان صورت گرفته است.

وی گفت: در نهایت پنج دستگاه برتر استان در شاخص‌های عمومی و اختصاصی، سه دستگاه برتر در شاخص‌های عمومی، سه دستگاه برتر در شاخص‌های اختصاصی و همچنین سه دستگاه برتر در زمینه اقتصاد مقاومتی در جشنواره شهید رجایی که همزمان با هفته دولت برگزار می‌شود معرفی و تجلیل خواهند شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان بیان کرد: کارمندان نمونه و فرمانداران برتر استان نیز در این جشنواره مورد تجلیل قرار می گیرند.

علوم پزشکی هرمزگان نسبت به ماموران قلابی واکسیناسیون هشدار داد
 

فاطمه نوروزیان رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به ماموران قلابی واکسناسیون در استان هشدار داد.

وی افزود: پیرو گزارشات واصله، عده ایی با نام نیروهای مرکز بهداشت به درب منازل مراجعه کرده و اقدام به خوراندن قطره به منظور واکسیناسیون انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی هیچ برنامه ایی در حال حاضر، جهت واکسیناسیون همگانی که منجر به مراجعه درب منازل بشود ندارد،  شدیدا تاکید میگردد که به محض مراجعه چنین افرادی با نیروهای انتظامی و پلیس تماس حاصل کنند.

فاطمه نوروزیان رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی برنامه واکسیناسیون همگانی داشته باشد و الزام به مراجعه به درب منازل باشد از طریق رسانه های مکتوب و غیر مکتوب و صدا و سیما اطلاع رسانی خواهد کرد.

به گفته نوروزیان، در صورت انجام واکسیناسیون از طرف دانشگاه علوم پزشکی ، پرسنل مراجعه کننده قطعا کارت شناسایی معتبر ، همراه خواهند داشت.

کنگره ملی شهدای استان هرمزگان زمستان سال ۹۷ برگزار خواهد شد

جاسم جادری استاندار هرمزگان 
در نشست ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای استان هرمزگان گفت: کنگره بزرگ و ملی شهدای استان هرمزگان زمستان سال ۹۷ برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل سلطه استکبار جهانی قدعلم کرده است، عنوان کرد: برای پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی ده‌ها هزار شهید تقدیم شد و شجره طیبه نظام جمهوری اسلامی ایران با خون شهیدان آبیاری شده است.

استاندار هرمزگان، بهترین راهکار درمان گرفتاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت نسخه درمان تمامی بیماری‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای اساسی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزاری کنگره‌های بزرگداشت شهیدان است و کنگره ملی شهدای هرمزگان نیز باید به شکلی برگزار شود که نتایج موثر و قابل توجهی در جامعه به همراه داشته باشد.

جادری تصریح کرد: در برگزاری این کنگره از نظرات اندیشمندان و صاحبان ایده و فکر استفاده شود و تلاش کنیم تمامی اقشار در اجرای مناسب کنگره شهدا نقش ایفا کنند.

۱۳ کمیته با مسئولیت مدیران کل نهادهای مرتبط تشکیل می شود

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در این نشست، بیان داشت: مجموعه سپاه و بسیج در طول سال یادواره های مختلف شهدا و برنامه‌های آبروی محله را در سطح استان برگزار می کند.

سردار رضا ترابی افزود: کنگره‌های ملی شهدا سالانه در سه استان برگزار می شود و طبق برنامه مشخص شده کنگره بزرگ و ملی شهدای استان هرمزگان زمستان سال ۹۷ برگزار خواهد شد.

وی گفت: برای برگزاری این کنگره ۱۳ کمیته در زیرمجموعه ستاد اجرایی آن با مسئولیت مدیران کل نهادهای مرتبط تشکیل می شود و ریاست کنگره نیز بر عهده استاندار و مسئولیت دبیرخانه آن بر عهده سپاه امام سجاد(ع) است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی گرامیداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و بر این اساس نیاز است همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط کمک کنند تا کنگره ملی شهدای هرمزگان به شکل مطلوب و اثرگذاری اجرا شود.

در پایان این نشست، احکام روسای کمیته‌های ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای استان هرمزگان از سوی استاندار هرمزگان اعطا شد./۸۵۱/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات