۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۲۲۲۸۶
نماینده ولی فقیه در ایلام:

آموزه های دین نسخه شفابخش برای ایجاد آرامش فردی و اجتماعی است

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: در طول زمان ها تلاش هایی در راستای دستیابی به مؤلفه های آرامش شده است که به اعتراف اندیشمندان مسلمان و حتی صاحب نظران غربگرا تنهاترین نسخه شفابخش برای ایجاد آرامش فردی و اجتماعی آموزه های دین است.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز در حسینیه حضرت زینب اظهار داشت: آرامش یکی از خواسته های بشر و حلقه مفقوده جوامع بشری در طول تاریخ بوده است.

وی افزود: در طول زمان ها تلاش هایی در راستای دستیابی به مولفه های آرامش شده است که به اعتراف اندیشمندان مسلمان و حتی صاحب نظران غربگرا تنهاترین نسخه شفابخش برای ایجاد آرامش فردی و اجتماعی آموزه های دین است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مؤلفه های زیادی در باب آرامش وجود دارد، گفت: ایمان به خدا، یاد خدا، توکل به خدای هستی بخش، تقوا و پروای از خداوند، انس با قرآن و فرامین سعادت بخش الهی تنها و موثرترین راه های برای آرامش انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بیان کرد: از مهمترین راه کارهای آرامش در آموزه های دینی مسأله ایمان به خداوند است و وقتی انسان حقیقت یاد خدا را بچشد دیگر دلهره و اضطرابی در او باقی نخواهد ماند؛ امام جواد(ع) می فرماید؛ اعتماد به خدا بهای هر چیزی گران بهاست و نردبانی به سوی هر بلندایی.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایش معصومین در میابیم که ما تمام تلاش که در این دنیا انجام می دهیم به خاطر این است که به یک آرامش برسیم و هیچ نعمتی بالاتر از آرامش نیست و این آرامش هم در سایه ایمان به خداوند حاصل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: توکل به خدا نیز زمینه آرامش را فراهم می آورد و انسان هنگامی که برای هر کاری اقدام می کند وقتی که پشتیبان قوی داشته باشد هرگز از مشکلاتی که بر سر راه او قرار می گیرد نمی هراسد زیرا به این معتقد است که من یتوکل علی الله فهو حسبه.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: تقوا نیز مهمترین داروی شفا بخش بیماری های قلب و بزرگترین وسیله تزکیه و تهذیب نفس است که امام علی(ع) می فرمایند؛ تقوا پیشه کنید که جامع همه خیرات و خوبی هاست و خیری جز تقوا وجود ندارد.

این مدرس حوزه با بیان اینکه انسانی که تقوای الهی پیشه کند از چیزهایی که آرامش روح و روان او را به هم می ریزد پرهیز می کند، تصریح کرد: انسانی که در برابر تمایلات و هوس های شیطانی مقاوم و ثابت قدم باشد، رعایت این تقوا چنان قوتی و انرژی به او می دهد که از هرگونه ناملایمتی و فساد روحی و اخلاقی در امان خواهد بود و زمینه آرامش روح را فراهم می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: انسان با تقوا هنگامی که مشکلات زندگی بر سر او می بارد خودش را نمی بازد و با کمال متانت با مشکلات مواجه می شود  و انسان با تقوا از اسارت هواهای نفسانی آزاد و از رشته های حرص، طمع، حسد و شهوت رهایی پیدا می کند./۸۷۹/پ۲۰۲/خ

 

ارسال نظرات