۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۵۲۳۲۶۱
معاون تهذیب حوزه‌ علمیه آذربایجان‌غربی تأکید کرد؛

ضرورت تعامل بیشتر دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی با حوزه های علمیه

معاون تهذیب حوزه‌ علمیه آذربایجان‌غربی با تأکید بر تعامل بیشتر دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی با حوزه های علمیه، گفت: قرآنی شدن طلاب در ایجاد فضای قرآنی در جامعه نقش آفرین است.
حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی عصر امروز در دیدار با رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اهمیت قرآن و توجه به آن در حوزه های علمیه، اظهار داشت: لازم است اوقاف به این امر توجه ویژه ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های معاونت تهذیب حوزه علمیه توجه به قرآن کریم و تدبر در این کتاب شریف است، ابراز داشت: توجه به قرآن و توجه به اهمیت این کتاب شریف و ارتقای سطح قرآنی حوزه های علمیه از جمله توجهات معاونت تهذیب حوزه های علمیه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی با تأکید بر همکاری مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در تقویت بنیه قرآنی طلاب و حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: تلاش ما حاکمیت فضای قرآنی در حوزه های علمیه و در میان طلاب و مبلغان دینی است.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های قرآنی معاونت تهذیب در عرصه قرآن، گفت: دانش افزایی در زمینه قرآن و بستر سازی در این امر و توجه به ظرفیت های تهذیبی قرآن یک امر ضروری برای حوزه های علمیه و معاونت تهذیب حوزه های علمیه محسوب می شود که نیازمند همکاری دستگاه‌های مربوطه است.

حجت الاسلام ارشاد با اشاره به برگزاری جلسه تربیت مبلغان با حضور حجت الاسلام حسینی، گفت: مردم مخاطب مبلغان دینی و طلاب و روحانیون هستند؛ از این رو تجهیز مبلغان به قرآن و انس بیشتر آنها با این کتاب شریف برای ایجاد یک جامعه قرآنی ضرورت و اهمیت ویژه دارد.

وی همچنین به حضور طلاب در چهلمین دوره مسابقات قرآنی سراسر کشور تأکید کرد و گفت: حضور طلاب در فضای قرآنی نیز می تواند در انس بیشتر مؤثر باشد، از این رو برنامه ریزی برای حضور طلاب در این مراسمات صورت گرفته است.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از حضور حجت الاسلام حسینی در حوزه علمیه امام خمینی (ره)، آن را فرصتی برای تعامل بیشتر دستگاه های فرهنگی با حوزه علمیه دانست و گفت: این تعامل باید بیش از گذشته باشد./854/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات