۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۲۴۱۱۹

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

راه اندازی مرکز مهر خانواده در هرمزگان، تاکید بر حمایت دستگاه های مختلف از موسسه غدیرشناسی و تولید نماهنگ «همنشین ملائک» با موضوع دفاع مقدس در استان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، علیرضا احمد منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان از افتتاح و راه اندازی مرکز مهر خانواده در استان هرمزگان خبر داد و گفت: از جمله آسیب هایی که فرزندان طلاق را پس از جدایی والدین در معرض آسیب جدی قرار می دهد حضور ایشان در محیط های نامناسب برای ملاقات با والدین خود می باشد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم وجود مراکز مناسب عمده ملاقات فرزندان طلاق با والدین در کلانتری ها صورت می گیرد که به دلیل محیط ذاتا خشن کلانتری ها و ایجاد آسیب روحی و روانی جدی و ترس و اضطراب در کودکان ضروری است محل ملاقات از محیط کلانتری ها منتقل و در مراکز مناسب دیگری انجام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: به همین منظور با همت و ابتکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و همکاری بهزیستی، شهرداری ها و معاونت اجتماعی ناجا  و همراهی دادستانی مراکز مهر خانواده با محیط مفرح و مناسب جهت ملاقات فرزندان طلاق راه اندازی تا افزون بر فراهم کردن امکان ملاقات خارج از هرگونه استرس، به ارائه مشاوره به والدین در خصوص مشکلات خانوادگی و نیز پرورش فرزندان بپردازد.

احمدی منش ابراز امیدواری کرد تا در نزدیکترین زمان ممکن نخستین مرکز یادشده با همکاری تمامی دستگاه های ذی مدخل در بندرعباس راه اندازی شود.

دستگاه های مختلف از موسسه غدیرشناسی حمایت کنند

حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان امام جمعه شهرستان جاسک، در دیدار با مدیر موسسه غدیرشناسی، فعالیت هایی که تاکنون در رابطه با غدیر در سطح کشور صورت گرفته، بیشتر جنبه شعاری داشته است، تصریح کرد: این خلا تنها در صورت حمایت همه دستگاه ها از موسسه غدیر شناسی مرتفع خواهد شد.

وی، فعالیت این موسسه در راستای تبیین جایگاه غدیر، معارف غدیر، منزلت امام علی(ع) و معرفت نسبت به صاحب غدیر را بی بدیل و بی نظیر دانست و با اشاره به عملکرد موسسه غدیر شناسی در جذب 10 هزار شاگرد، خواستار پوشش رسانه ای مناسب فعالیت های این موسسه شد.
 
امام جمعه جاسک به نقش رسانه ها در تبیین فلسفه غدیر اشاره کرد و افزود: رسانه های کشور باید سرفصلی را برای پرداختن به ابعاد مختلف غدیر باز کنند و با بهره گیری از کارشناسان موسسه غدیر شناسی به این موضوع بسیار اساسی و مهم بپردازند.
 
حجت الاسلام مناقبیان در ادامه با یادآوری اینکه کشور ما متعلق به امیر المومنین علی(ع) است، ابراز امیدواری کرد که انفاس قدسی آن حضرت همه ما را در بهره گیری از فرهنگ غدیر یاری رساند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از فعالیت های فرهنگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در شهرستان جاسک، به انعقاد تفاهم نامه همکاری موسسه غدیر شناسی و نیروی دریایی اشاره و بیان داشت: دوره های آموزشی غدیرشناسی نقش موثری در ارتقای بصیرت دینی دارد.
 
امیر دریادار دوم رضا عباسی، فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک نیز با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) در توسعه سواحل مکران، گفت: ماموریت نیروی دریایی در حوزه بندر جاسک در راستای فرامین فرمانده کل قواست.
 
وی با بیان اینکه اساس و بنیان انقلاب اسلامی بر مبنای باورهای دینی بود، تصریح کرد: امروز نیز نیروهای مسلح باید بر مبنای همان اساس حرکت کنند.
 
فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک بر تلاش در جهت پر کردن خلا شناخت غدیر تاکید کرد و افزود: نیروی دریایی آمادگی دارد در حوزه معرفت افزایی به عنوان عمل کننده از این حرکت پشتیبانی کند.
 
گفتنی است؛ حجت الاسلام سعید شاه آبادی مدیر موسسه غدیرشناسی در ارتباط با برگزاری دوره های آموزشی غدیرشناسی در جاسک با حجت الاسلام مناقبیان امام جمعه و امیر دریادار دوم عباسی فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت دیدار و گفتگو کرد.

تولید نماهنگ «همنشین ملائک» با موضوع دفاع مقدس در هرمزگان آغاز شد

انوشیروان پیش دار رییس حوزه هنری هرمزگان گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، تولید نماهنگ «همنشین ملائک» به کارگردانی علی قراگوزلو در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری هرمزگان کلید خورد.

وی افزود: این نماهنگ به کارگردانی علی قراگوزلو و تهیه کنندگی حوزه هنری استان  هرمزگان ، در شهر بندرعباس و جزیره هرمز ساخته خواهد شد.

پیش دار گفت: همنشین ملائک، داستان مادری را روایت می کند که سالها پس از پایان جنگ تحمیلی ، چشم به راه بازگشت تنها فرزندش است.

رییس حوزه هنری هرمزگان اظهارداشت: این نماهنگ تلاش می کند در کنار روایتی که دارد، گوشه ای از رشادت ها و دلاورمردی شهدای دفاع مقدس را به تصویر بکشد.

گفتنی است نماهنگ «همنشین ملائک» طی مراسمی، در هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدا، به همت حوزه هنری هرمزگان، رونمایی خواهد شد./۸۵۱/پ204/ب1

ارسال نظرات