۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۲۶۰۹۶
همزمان با آغاز ماه‌های محرم و صفر؛ 

اعزام بیش از ۹۰ مبلغ زکات به مناطق روستایی آذربایجان‌شرقی

دبیر شورای زکات استان از اعزام بیش از ۹۰ مبلغ دینی و حوزوی به مناطق مختلف روستایی آذربایجان‌شرقی همزمان با ماه‌های محرم و صفر خبر داد.
مبلغان اعزامی

محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که هم اکنون شش هزار عامل افتخاری زکات در استان فعالیت دارند، اظهار داشت: سال گذشته بیش از 400 روحانی و مروج فرهنگ زکات در سراسر استان آذربایجان شرقی فعالیت داشته‌اند.

وی با بیان این‌که در پنج ماهه امسال از یک هزار و 610 روستای مشمول زکات در استان، کشاورزان یک هزار و 33 روستا زکات خود را پرداخت کرده اند، گفت: امسال بیش از 90 مبلغ دینی و حوزوی به مناطق مختلف روستایی آذربایجان‌شرقی همزمان با ماه‌های محرم و صفر اعزام خواهند شد.

دبیر شورای زکات استان با بیان این‌که تا کنون در 910 روستا، شورای زکات تشکیل شده است، افزود: در پنج ماهه امسال سه هزار عامل افتخاری زکات آموزش های لازم را گذرانده‌اند و آذربایجان شرقی در جمع‌آوری زکات فطره امسال رتبه ششم را کسب کرده است، با این توضیح که مردم خیر استان امسال بیش از 50 میلیارد ریال زکات فطره پرداخت کردند.

کلامی با اشاره به این‌که زکات جمع آوری شده در در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر افزایش نشان می دهد، گفت: زکات جمع آوری شده بین محرومان، ایتام، فرزندان محسنین، زنان سرپرست خانوار توزیع و همچنین در معیشت نیازمندان، درمان بیماران، جهیزیه نوعروسان، مسکن مددجویان و تحصیل دانش آموزان هزینه شده است.

وی با بیان این‌که امسال از مجموع زکات جمع آوری شده 73 درصد برای امور محرومان و 27 درصد به پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است، افزود: در سال گذشته 56 درصد از زکات جمع آوری شده برای امور محرومان اختصاص یافت که امسال 17 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از عموم مردم برای مشارکت در جشن عاطفه‌ها دعوت کرد و اظهار داشت: 40 پایگاه کمیته امداد استان آماده جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم نوعدوست در جشن عاطفه ها هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم استان سال گذشته بیش از 40 میلیارد ریال به جشن عاطفه ها کمک کردند، گفت: 40 درصد از منابع درآمدی کمیته امداد استان متکی به کمک های مردمی است و این کمک ها در سرفصل های مختلف بین نیازمندان توزیع می شود، امسال برنامه داریم با توانمندسازی خانواده های تحت پوشش، پنج هزار مددجو از چتر حمایتی کمیته امداد خارج شوند./935/ت302/ب1

ارسال نظرات