۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۲۹۲۰۱
به امامت آیت الله دری نجف آبادی؛

نماز ظهر عاشورا در اراک اقامه شد

نماز ظهر عاشورا، همزمان با سراسر کشور با حضور مردم مومن و خداجوی اراکی به امامت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در مصلی بیت المقدس این شهر اقامه شد.
نماز ظهر عاشورا در اراک اقامه شد  نماز ظهر عاشورا در اراک اقامه شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، نماز ظهر عاشورا، ظهر امروز همزمان با سراسر کشور با حضور مردم مومن و خداجوی اراکی به امامت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر اقامه شد.

استان مرکزی در عاشورای حسینی غرق عزا و ماتم است 

استان مرکزی در عاشورای حسینی غرق عزا و ماتم است و هیات های عزاداری در مناطق مختلف این استان به یاد سالار شهیدان اشک ریزان بر سرو سینه می رنند.

عاشقان امام حسین (ع) در شهرها و روستاهای استان مرکزی از ساعات اولیه امروز در آیین های مختلف عزاداری شرکت کردند و در شهادت مظلومانه امام سوم شیعیان بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

هیات های عزاداری و گروه های زنجیرزن مردمی به صورت خودجوش در روز عاشورا با حضور در خیابان های شهر اراک و سایر مناطق استان مرکزی در قالب کاروان های غم اشک ماتم می ریزند.

روحانیان و واعظان نیز با سخنرانی در جمع عزاداران حسینی ضمن بیان وقایع کربلا به ویژه روز عاشورا، مردم را با فلسفه قیام خونین کربلا و فرهنگ و اهداف عاشورا آشنا می کنند.

اقشار مختلف مردم اراک، از زن و مرد، پیر و جوان در قالب هیات ها و دسته های عزاداری با حمل بیرق های سیاه در مناطق مختلف این شهر حضور داشتند و در ماتم شهادت سید و سالار شهیدان و 72 یار باوفایش اشک ریختند.

مراسم سوگواری روز عاشورا در سراسر استان مرکزی همچون شهرستان های ساوه، زرندیه، خمین، محلات، دلیجان، شازند، خنداب، تفرش، آشتیان، فراهان، خنداب و کمیجان نیز برگزار شد.

در اراک نیز عزاداران حسینی از نقاط مختلف کلانشهر اراک به صورت منسجم، به سمت مصلی بیت‌المقدس اراک حرکت کردند و در مراسم اجتماع بزرگ عاشورایی عزاداران حسینی در مصلی بیت‌المقدس اراک حضور بهم رساندند.

آیین نخل گردانی در خمین و نراق برگزار شد

همچنین امروز آیین کهن نخل گردانی همزمان با عاشورای حسینی در خمین و نراق از توابع استان مرکزی برگزار شد.

مردم مذهبی زادگاه امام راحل و شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان هر سال با نمایش و حمل تابوت تمثیلی شهیدان کربلا در آیین عزاداری ماه محرم و عاشورای حسینی خاطرات رنج و مصائب سالار شهیدان را بازسازی می کنند.

عزاداران خمین و نراق با اجرای مناسک آیینی نخل گردانی و تشییع پیکر مقدس سید الشهدا در روز عاشورا ارادت قلبی خود را به سالار شهیدان و یاران با وفایش نشان دادند و یاد شهدای کربلا را گرامی داشتند.

گفتنی است، مقدمات برگزاری آیین نخل گردانی از اولین روز ماه محرم در خمین با نخل بندی در امامزاده ابوطالب خمین آغاز می شود و حاجت مندان از مناطق مختلف استان مرکزی و شهرهای همجوار به امامزاده می آیند و نخل را با پارچه های سیاه و سبز آذین بندی می کنند.

به گزارش رسا، در ایام ماه محرم سال جاری 1300 مبلغ به نقاط مختلف استان مرکزی اعزام شدند.

شایان ذکر است، 1200 ذاکر اهل بیت در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که از این تعداد 500 ذاکر در شهرستان اراک فعالیت دارند.

گفتنی است نماز ظهر عاشورا در تمامی شهرهای استان مرکزی برگزار شد./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات