تقویت پایه های علمی و آینده نگری دانش آموزان با دین مداری معلمان محقق می شود

حجت الاسلام محمد فولادی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به نقش دین مداری معلمان در تقویت پایه های علمی و آینده نگری دانش آموزان گفت: معلمان نقش اساسی و مهمی در رشد و پرورش استعدادهای دینی و مذهبی دانش آموزان دارند.
وی در ادامه افزود: معلمی که دین مدار و خدا ترس باشد در پرورش دانش آموزان و مسؤولیت پذیری آنان نسبت به آینده بسیار نقش دارد، رشد استعدادهای دینی در دانش آموزان همراه با رشد جسمی آنان آینده ای برای دانش آموزان ترسیم می شود که در آن تعهد و مسؤولیت و خدمت به خلق سرلوحه قرار می گیرد.
استاد حوزه علمیه آل البیت(ع) بندر لنگه تصریح کرد: یکی از دورانی که انسان الگوپذیری و تعهد را فرا می گیرد دوران مدرسه است، نهادینه شدن تعهد و مسؤولیت پذیری و آینده نگری در دورانی است که معلمان این ارزش ها را در دانش آموزان پرورش می دهند.
حجت الاسلام فولادی در ادامه با اشاره به نقش معلمان در جامعه و نهادینه شدن فرهنگ تعهد و مسؤولیت افزود: مربیان و معلمان بی شک نقش اساسی در بروز و پذیرش نقش های آینده و احترام به ارزش های دینی و اسلامی دارند، آگاهی معلمان از نقش آنان و تاثیر آنان در جامعه بی شک انکارناپذیر است.
وی ضمن تاکید بر این مطلب که مربی و معلم هنگامی اثرگذار خواهد بود که خود عامل به گفته های خود باشد ابراز داشت: معلمی که عامل به گفته ای خود باشد مسلما باعث الگوپذیری دانش آموز می شود، دانش آموزان تشنه شناخت و آگاهی و کسب معلومات هستند و معلمی که عامل به گفته های خود باشد مسلما تاثیزگذار است.
مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه به لزوم نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و افزود: معلمان گرامی نقش اساسی در نهادینه ساختن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند، تقویت روحیه جهادی و خدمت به خلق خداوند از دیگر مولفه های ارزشمندی است که در دوران مدارس در ذهن دانش آموزان شکل می گیرد.
حجت الاسلام فولادی بیان کرد: امثال شهید حججی در تاریخ ثبت و ماندگار هستند ایران اسلامی چنین جوانانی را دارد که مسلما در دوران کودکی و نوجوانی آموزش مناسبی دیده اند و استعدادهای دینی و معنوی آنان رشد و پرورش پیدا کرده است.
وی در پایان گفت: دینداری معلمان مسلما باعث الگو پذیری دانش آموزان می شود، این دینداری در رشد و پرورش نوجوانان و آینده نگری و تعهد و مسؤولیت پذیری آنان بسیار حائز اهمیت است.
استاد حوزه علمیه آل البیت(ع) بندرلنگه با اشاره به نقش خانواده ها در تربیت بهتر فرزندان تاکید کرد: دانش آموزان در روز چندین ساعت در مدارس هستند ولی ساعت های بیشتری در محیط خانواده به سر می برند، اگر خانواده ها مفاهیم مرتبط با معارف دینی و زندگی اسلامی به فراخور سن و تفکر فرزندان خود به آن ها انتقال ندهند، زحمات فرهنگیان اثر چندانی ندارد./۸۵۱/ت۳۰۲/ب۲