۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۳۲۲۲۸
آیت الله دری نجف آبادی:

جانبازان شهیدان زنده و افتخار انقلاب اسلامی هستند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه جانبازان شهیدان زنده و افتخار انقلاب اسلامی هستند، گفت: در دین اسلام نداشتن ۲ عضو از بدن معادل دیه یک انسان است و جانبازان شهیدان زنده هستند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بعد از ظهر امروز در نشست با جانبازان نابینا هشت سال دفاع مقدس که به مناسبت روز عصای سفید در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد، بیان کرد: جانبازان مظهر ایثار و افتخار آفرینی در جامعه اسلامی مطرح هستند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه جانبازان شهیدان زنده و افتخار انقلاب اسلامی هستند، گفت: در دین اسلام نداشتن 2 عضو از بدن معادل دیه یک انسان است و جانبازان شهیدان زنده هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن عرض تبریک روز جهانی عصای سفید به جانبازان بصیر، بصیردل، سلیم قلب، سلیم لسان، فداکار در راه دین و قرآن و تشکر از زحمات خالصانه آنان و تسلیت ایام سوگواری اهل بیت(س) و اسرای آل پیامبر حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع) و با گرامی داشتن یاد شهدا و مدافعان حرم استان مرکزی شهید عبدالله خسروی و سید جاوید حسینی،تشریح کرد: خداوند متعال درآیه 119 سوره مبارکه توبه به جنگ تبوک  که در قرآن از آن با نام جَیْشُ الْعُسْرَة  به معنی سخت ترین شرایط اشاره می کند و می فرماید: »يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ«  اى كسانى‌كه ايمان آورده‌ايد، از خدا پروا كنيد و با راستگويان باشيد.

امام جمعه اراک با تشریح آیه 119 سوره توبه، گفت: آیه 119 سوره توبه، متعلق به دایره اهل ایمان است و خارج از دایره اهل ایمان را شامل نمی شود به این معنا که مقتضای حکم بر وصف یا تعلیق حکم بر وصف، مشعر به علیت است و هر کس که می گوید من با ایمان هستم باید به پای عهد و پیمان خود ایستادگی کند، ایمان در گرو زمان نیست و مقتضیات و شرایط خاصی دارد که باید به آن ها عمل شود.

مبنا و قطب حرکت مومنان هم نشینی با صابران است

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: انسان مومن؛ ایمان به خدا، پیامبر، قیامت، انبیا، ملائکه دارد و با تشکیل دیوارهای اول در این دیواره اصلی، خط و خطوط بعدی تقسیم می شود و زمانی در حصار ایمان به خدا، پیامبر، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و ولایت قرار گرفتیم، 2 وظیفه تقوا برای مواظبت و رعایت حدود الهی و هم نشینی با صالحان را بر عهده داریم.

نماینده ولی فقیه در استان رکزی محور، مبنا و قطب حرکت مومنان را هم نشینی با صابران دانست و بیان کرد: محور، مبنا و قطب حرکت مومنان هم نشینی با صابران است و در صدر آنان حضرت محمد(ص) قرار داشته و در درجات بعدی امام علی(ع)، صدیقه کبری حضرت فاطمه(س)، امام حسن مجتبی(ع)، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب قرار می گیرند.

امام جمعه اراک با اشاره به این که در 10 سال زندگی پیامبر در مدینه 80 سال غزوه اتفاق افتاده است، بیان کرد: هم نشینی با صادقان شامل همراهی در سختی هایی همچون جنگ تبوک، بدر، احد، خندق، موته، جنگ هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

بیعت جانبازان بیعت کبیر و اکبر است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که بیعت جانبازان بیعت کبیر و اکبر است، گفت: جانبازان بصیر و خانواده های آنان با ایمان به پروردگار بر میثاق خود پایدار بوده و پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب هستند و در عهد و پیمان خود با خدا خوب عمل کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به تشریح آیه 120 سوره توبه  پرداخت و بیان کرد: خداوند در آیه 120 سوره توبه می فرمایند«ما کانَ لِأَهْلِ الْمَدينَةِ وَ مَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرابِ أَنْ يَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ لا يَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ذلِکَ بِأَنَّهُمْ لا يُصيبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لا نَصَبٌ وَ لا مَخْمَصَةٌ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَطَؤُنَ مَوْطِئاً يَغيظُ الْکُفَّارَ وَ لا يَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا يُضيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنينَ» اهل مدینه و اطرافیانشان از عرب های بادیه نشین را نسزد و شرعا جایز و عقلا روا نباشد که از رسول خدا ( در مقام جهاد ) تخلف نمایند و یا از او ( در سفر و خطرات جنگ ) به وسیله پرداختن به خویش روی برتابند این به خاطر آن است که هیچ تشنگی و رنج و گرسنگی در راه خدا به آنها نمی رسد و به هیچ مکانی که کافران را به خشم آورد قدم نمی نهند و هیچ بهره ای از دشمن ( از کشتن و اسیر کردن آنها ) نمی یابند مگر آنکه به پاداش آن برای آنها عملی صالح نوشته می شود همانا خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نمی سازد.

امام جمعه اراک ادامه داد: خداوند در این آیه به بازخورد و نتیجه فداکاری در راه حق اشاره کرده و مردم را به تبعیت از پیامبر اکرم(ص) سفارش می کنند.

پایبندی در چارچوب ایمان به خدا، قرآن و پیامبر

آیت الله دری نجف آبادی افزود: خداوند در آیه 120 سوره توبه، به اهل مدینه و مردم اطراف، اعراب و غیر اعراب می فرمایند که حق ندارند از دستورات پیامبر خدا سرپیچی کنند.

امام جمعه اراک در ادامه، گفت: پایبندی در چارچوب ایمان به خدا، قرآن، پیامبر، ولایت و ولی امر با اهمیت و ارزشمند است.

وی با اشاره به معنا و تدبر در آیه 120 سوره توبه، افزود: اگر تشنگی کشیدند، زحمتی  متحمل شدند و در تنگنایی قرار گرفتند، این تنگناها در راه خدا است.

نماینده ولی فقیه در رابطه با کسانی که در راه خدا رنج  کشیده اند، گفت: هیچ گزندی از دشمن به آن ها نخواهد رسید و خداوند در مقابل همه رنج ها و سختی ها به آن ها پاداش می دهد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به »إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ«، افزود: خداوند به صابران و افراد با اخلاص، صدها برابر آنان که به شهادت رسیده اند، پاداش می دهد و کوله بار عظیمی از ارزش ها نصیب آنانمی کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به آیه 121 سورهتوبه، بیان کرد: خداوند در آیه 121 سوره توبه می فرمایند: »ووَلَا يُنْفِقُونَ نَفَقَةً صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً وَلَا يَقْطَعُونَ وَادِيًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ لِيَجْزِيَهُمُ اللَّهُ أَحْسَنَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ«هيچ مال اندك يا فراوانى را (در مسير جهاد) انفاق نمى‌كنند و هيچ سرزمينى را نمى‌پيمايند، مگر آنكه براى آنان ثبت مى‌شود، تا خداوند آنان را به بهتر از آنچه مى‌كرده‌اند پاداش دهد.

حقیقت عبادت، دعا و توجه به خدا است

آیت الله دری نجف آبادی درباره »أَحْسَنَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ«بیان کرد: کسانی که در راه خدا جان داده و مال خود را در این راه  فدا می کنند باهر قدمی که در راه  خیر بر می دارند پاداش می گیرند.

وی افزود: نتیجه همه این مسائل، رضایت خدا است و بحث بعدی آن فقاهت در دین است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  نابینایان را به شناخت افراد جامعه سفارش کرده و گفت: افراد جامعه خویش را بشناسید و اطلاعات خود را به روز نگه دارید.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با سفارش به دعا و اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در طول 33 سال  پس از شهادت امام حسین(ع) به دعا می پرداختند، بیان کرد: حقیقت عبادت، دعا و توجه به خدا است.

شایان ذکر است، از 12 هزار جانباز این استان 274 نفر جانباز بصری(چشمی) هستند.

274 جانباز بصری استان مرکزی نیز 14 نفر جانباز 2 چشم و مابقی یک چشم و یا کم بینا هستند.

گفتنی است، استان مرکزی 6 هزار و 300 شهید و 12 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش رسا، پانزدهم اكتبر، به عنوان روز بزرگداشت نابينايان و قانون عصاي سفيد، نامگذاري شده است./842/پ201/ب1

ارسال نظرات