۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۳۳۴۷۸
مسؤول قرارگاه مردمی اربعین عنوان کرد؛

آمادگی خدمت رسانی به ۱۲۰ هزار زائر اربعین حسینی در قم/ حضور ۱۳۰ مبلغ زبان‌دان در قرارگاه اربعین

حجت الاسلام حسین زاده گفت: قرارگاه مردمی اربعین آمادگی خدمت رسانی به ۱۲۰ هزار زائر اربعین حسینی در شهر مقدس قم را دارد.
حجت الاسلام مهدی حسین زاده مسؤول قرارگاه مردمی اربعین حجت الاسلام مهدی حسین زاده؛ مسؤول قرارگاه مردمی اربعین قم

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، نشست خبری قرارگاه مردمی اربعین پیش از ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه در مصلای قدس قم برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی حسین زاده در ابتدای این نشست خبری با بیان این که توفیق داریم برای دومین سال میزبان زائران اربعین حسینی در شهر کریمه اهل بیت(ع) باشیم، اظهار داشت: این قرارگاه به همت جمعی از طلاب و دانشجویان با هدف خدمت رسانی به زائران سید الشهدا(ع) در ایام اربعین تشکیل شده است.

وی به موقعیت جغرافیایی قم و این که محور مواصلاتی 17 استان است اشاره کرد و گفت: شهر مقدس قم مقصد زائران ایرانی و غیر ایرانی است و از همین جهت تصمیم گرفته شد تا در ایام اجتماع عظیم اربعین حسینی، به زائران اربعین خدمت رسانی انجام شود.

مسؤول قرارگاه مردمی اربعین با تأکید بر این که این مجموعه کاملا مردمی بوده و به هیچ ارگان و دستگاه دولتی وابسته نیست، یادآورد شد: اربعین سال گذشته به بیش از 67 هزار زائر خدمت رسانی انجام شد که 12 هزار و 147 نفر آن ها از 10 کشور مختلف بودند.

وی به تشریح انواع خدمات ارائه شده از سوی قرارگاه مردمی اربعین پرداخت و بیان داشت: خدمات اسکان، پذیرایی، ایستگاه صلواتی، واکس، شست و شوی رخت، پیرایش، استحمام زوار از جمله این خدمات است.

حجت الاسلام حسین زاده افزود: اربعین سال جاری از روز چهارشنبه سوم آبان به مدت 20 روز تا 23 آبان به زوار اربعین حسینی در شهر مقدس قم از سراسر کشور و سراسر نقاط جهان خدمت رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان این که برای 120 هزار زائر اربعین خدمات رسانی پیش بینی شده، گفت: تا کنون بیش از 40 هزار زائر از کشورهای مختلف متقاضی پذیرش بوده اند.

مسؤول قرارگاه مردمی اربعین ابراز داشت: براساس مصوبه ستاد اربعین استان قم، برای تسهیل و خدمت رسانی بهتر قرارگاه مردمی اربعین، مصلای قدس قم به عنوان ستاد مردمی مرکزی انتخاب شده و مسجد مقدس جمکران، مساجد، حسینیه ها، تکیه ها و اماکن ورزشی هم زیر ساخت آن ها فراهم می شود تا در صورت نیاز از آن ها استفاده کنیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مصلای قدس قم گنجایش روزانه بیش از 7 هزار را دارد و در کنار بحث اسکان، می توانیم اطعام سه وعده که از سوی خیرین قم و دیگر شهرستان ها جمع آوری شده، خدمات درمانی، فرهنگی، تبلیغی، خودرویی و پارکینگ و همچنین انتقال زائران به حرم حضرت معصومه(س) را داشته باشیم.

حجت الاسلام حسین زاده ادامه داد: نماز جماعت، رادیو قرارگاه مردمی اربعین و دیگر خدمات مادی و معنوی از تسهیلاتی است که برای زائران پیش بینی شده است؛ همچنین 130 مبلغ برادر و خواهر مسلط به 5 زبان زنده دنیا در قرارگاه حضور خواهند داشت تا به بحث تبلیغ بپردازند.

وی با اعلام این خبر که بیش از 250 هزار وعده غذایی برای ایام اربعین پیش بینی شده است، شعار قرارگاه مردمی اربعین را «من خادم زوار حسینم» عنوان کرد و بیان داشت: اصحاب رسانه در ترویج گفتمان خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) می توانند مثمر ثمر باشند که این خود، نوعی خدمت است.

مسؤول قرارگاه مردمی اربعین یادآور شد: ارتباط گیری خوبی با مبادی ورودی کشور انجام شده تا از 7 مرز ورودی کشور، زائران را راهنمایی کنیم و از طریق واحد پذیرش در خدمت آنها باشیم؛ زائران اربعین از سراسر کشور می توانند با سامانه 137 شهرداری قم هماهنگی انجام دهند و یا با شماره تلفن 09905566080 تماس حاصل کنند.

وی با بیان این که برای راهنمایی زائران کیوسک هایی در ورودی های شهر قرار داده شده و همچنین بنرهایی برای هدایت زائران در سطح شهر نصب می شود، گفت: حدود 800 خادم از 6 استان برای خادمی زائران در شهر مقدس قم نام نویسی کرده اند؛ همه مردم می توانند با مشارکت خود و با هر بضاعت مالی که دارند در این زمینه شرکت داشته باشند و اقلام و نذورات خود را به شماره حساب 100404040 «بانک شهر» و شماره کارت 5047061032753150 واریز کنند.

حجت الاسلام حسین زاده در پایان تأکید کرد: زائران اربعین حسینی که قصد اسکان در قم را داشته باشند باید پیش از حضور با قرارگاه مردمی اربعین، هماهنگی انجام دهند تا در امر پذیرش آن ها به مشکلی مواجه نباشیم؛ در هنگام پذیرش نیز از تمامی زائران پاسپورت و یا کارت شناسایی معتبر اخذ می شود./840/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات