۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۳۶۱۵۹
نمایشگاه مطبوعات:

حیات رسانه‌های حوزوی با تضمین تثبیت سواد رسانه ای در بین مخاطبان

مدیر گروه پشتیبانی و همکاری های بین الملل حوزه علمیه قم تقویت و توسعه سواد رسانه ای طلاب علوم دینی را از مهم‌‌ترین اهداف خبرگزاری های حوزوی توصیف کرد.
سواد رسانه

حجت الاسلام سید علی اصغر ضیائی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تعامل فراگیر را یک ضرورت برای رسانه های حوزوی توصیف کرد و اظهار داشت: اخبار حوزوی باید در قالب یک تعامل فراگیر منتشر شود.

مدیر گروه پشتیبانی و همکاری های بین الملل حوزه علمیه قم با تاکید بر این که رقابت سالم لازمه ایجاد تعامل  فراگیر در رسانه های حوزوی است، عنوان داشت: رسانه های حوزوی باید دوشادوش یکدیگر برای پیشبرد اهداف کلان حوزه های هماهنگ و هم صدا عمل کنند؛ بر این اساس خبرگزاری رسا باید در تعاملی اصولی همگام با خبرگزاری حوزه به تقویت و پیشبرد اهداف کلان حوزه های علوم دینی کمک کند.

حجت الاسلام ضیائی تقویت و توسعه سواد رسانه ای طلاب علوم دینی  را از اهم اهداف خبرگزاری های حوزوی توصیف کرد و گفت: برگزاری نشست های خبری مشترک بین خبرگزاری رسا و حوزه می تواند در ایجاد یک تعامل هدفمند موثر باشد.

مدیر گروه پشتیبانی و همکاری های بین الملل حوزه علمیه قم با اشاره به این که داشتن ماهواره برای حوزه های علمیه یک دغدغه اساسی است، ابراز داشت: باید توجه داشت وضعیت موجود در رسانه های حوزوی، میزان و  افق حوزه های علیمه نیست، بر این اساس  معتقدم  مشترک و تقسیم کار بین رسانه های حوزوی می تواند زمینه های ایجاد یک رسانه معیار با هویت حوزوی را فراهم کند.

حجت الاسلام ضیائی در پایان با بیان این که تنوع در الگوی خبر و کمیت خبرگزاری ها از شاخصه های فراگیری رسانه های حوزه علمیه است، اظهار داشت: باید مخاطبان در یک رسانه حوزوی معیار بر اساس سطح علمی هدفمند رده بندی شوند؛ بر اساس چنین تعریفی تربیت نیروی رسانه ای از اهم وظایف رسانه های حوزوی است./837/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات