۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۳۶۷۵۰
همزمان با دهه پایانی ماه صفر؛

۷۵ کاروان زیارتی از مانه و سملقان عازم مشهد مقدس می‌شوند

رییس تبلیغات اسلامی مانه و سملقان گفت: همزمان با ایام دهه پایانی ماه صفر و سالگرد شهادت امام رضا (ع) ۷۵ کاروان پیاده و سواره از این شهرستان عازم مشهد مقدس می‌شوند.
مسیر پیاده روی از نجف به کربلا

حجت‌الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اعزام 75 هیأت پیاده و سواره عزاداری از این شهرستان به حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این ایام ۱۵ هیأت پیاده و بیش از ۶۰ هیأت با اتوبوس برای حضور در مراسم سالگرد شهادت امام رضا (ع) به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی موقعیت جغرافیایی شهرستان مانه و سملقان را استثنایی خواند و اضافه کرد: کمتر شهرستانی در کشور هست که افتخار میزبانی از زوار حرم رضوی را داشته باشد.

حجت‌الاسلام پروین میزبانی زوار حرم امام رضا (ع) در مناسبت‌های مختلف ازجمله ایام دهه پایانی ماه صفر را فرصتی معنوی دانست که می‌تواند تأثیر بسزایی در معرفی پتانسیل‌های گردشگری شهرستان مانه و سملقان داشته باشد.

وی از میزبانی از حدود ۲۸ کاروان زائران حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر خبر داد و افزود بیشتر این کاروان‌ها از مبدأ استان گلستان و شهرهای کلاله، گرگان و مینودشت هستند.

حجت‌الاسلام پروین با تأکید بر آمادگی برای میزبانی هر چه بهتر زوار رضوی، اظهار کرد: توجه به نکات ترافیکی و انتظامی در مسیر، امنیت در حرکت و توقف و همین طور همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌های در مسیر حرکت زوار ازجمله مواردی است که باید در حوزه شهرستان به آن اهتمام داشت.

وی خواستار آمادگی مساجد و امامزاده‌های شهرستان به‌ویژه توقف گاه‌های اقامتی روستای چمن بید به‌منظور اسکان زائرین شد و اضافه کرد: وظیفه اصلی دولت بسترسازی برگزاری چنین مراسم‌هایی بوده و بهتر است که مشارکت‌هایی مردمی در این زمینه بیش از پیش صورت گیرد.

حجت‌الاسلام پروین در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم ویژه اربعین حسینی در شهرستان مانه و سملقان به همت اداره تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با هیئات مذهبی مراسم عزاداری و سوگواری اربعین حسینی و همچنین قرائت زیارت اربعین در مساجد محوری شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم با همکاری شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان با حضور مبلغین و مبلغات و فعالین فرهنگی و عموم مردم در مساجد و هیئات مذهبی برگزار خواهد شد، افزود: در این مراسم برنامه‌های مختلفی از قبیل ایراد سخنرانی، ذکر مصیبت، سینه‌زنی و اطعام اجرا شده و مردم با حضور در این مراسم در مصیبت سید و سالار شهیدان اشک ماتم خواهند ریخت./9314/ت302/ب2

ارسال نظرات