۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۵۳۶۸۱۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری اولین همایش ملي بانوان فرهیخته، برگزاری مسابقه عکس «اربعین زیارتی» و استقرار موکب شهدای مدافع حرم در شهر سامرا از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبريز، به همت شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و با مشارکت معاونت پژوهش و فناوري واحد تبریز اولین همایش ملي بانوان فرهیخته در این دانشگاه برگزار خواهد شد.
ملیحه پورستار، رئیس شورای زنان فرهیخته استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که همایش هفدهم آبان ماه سال جاري براي اولين بار در سطح ملي برگزار مي شود، به پذيرفته شدن 35 مقاله اشاره کرد و افزود: ارتقاي آموزش و فرهنگ، توسعه گردشگري كشورهاي اسلامي، حفظ سلامت جامعه، مديريت و اقتصاد و جامعه و سياست، تحقق عدالت وآزادي از محورهای این همایش است.
رئیس شورای زنان فرهیخته استان آذربایجان شرقی گفت: ستانداری آذربایجان شرقی، سازمان فرهنگی شهرداری تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، دانشگاه تبريز، بسيج اساتيد دانشگاه هاي استان آذربايجان شرقي، بسیج اساتید واحد تبریز، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی: تبریز، مراغه، ميانه، خامنه و هادیشهر از حامیان این همایش هستند.


برگزاری مسابقه عکس «اربعین زیارتی» 
میراعتماد عمادی، مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری تبریز از برگزاری مسابقه عکس «اربعین زیارتی» خبر داد و افزود: شهرداری تبریز یکی از دستگاه‌های خدمات رسانی است که این روزها حضور فعال و تاثیرگذاری را برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) با برپایی موکب جنت الحسین و ایجاد غرفه 2018 برنامه ریزی کرده است.
وی با اشاره به فعالیت فرهنگی و مذهبی شهرداری در این گردهمایی تصریح کرد: در این راستا جهت استفاده از ظرفیت همایش بزرگ اربعین حسینی مجموعه رسانه ای شهرداری تبریز اقدام به برگزاری مسابقه عکس کرده است. 
عمادی ادامه داد: زائران علاقمند با در نظر گرفتن اشتراکات  فرهنگی و اجتماعی شهر کربلا و تبریز در زمینه های مختلف و ارسال آن به ادمین کانال تلگرامی تبریز شهر زندگی (@tabriz_shahre_zendegi ) و یا صفحه اینستاگرام شهریارنیوز لحظات ماندگاری را ثبت کنند.


استقرار موکب شهدای مدافع حرم در شهر سامرا
حجت الاسلام محمدرضا جعفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو تبریز از استقرار موکب این اداره کل در سامرا خبر داد و افزود: تجهیزات این موکب از اول آبان ماه در سامرا مستقر و به زائران ارائه خدمات داده و تا یک روز بعد اربعین ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام یافته توسط مسئولین ستاد اربعین استان مسئولیت کمیته فرهنگی موکب های سامرا و بصره بر عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفت و بر همین اساس برنامه ریزی هایی در این حوزه انجام یافته و در کنار نصب بنرهای اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی، اعزام مبلغ و سخنران نیز توسط این اداره کل صورت گرفت.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو تبریز تصریح کرد: برای اولین بار در مسیر تردد زائران ایستگاه های چند رسانه ای تشکیل یافت و در این ایستگاه ها دوربین های چند بعدی که حرم امام رضا(ع) و صحنه سازی واقعه کربلا را به نمایش می گذاشت در اختیار مردم قرار گرفته و با استقبال پرشور مردم مواجه شد.
وی با اشاره به استقرار موکب مستقل اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در سامرا گفت: با استقرار موکب این اداره کل در خود شهر سامرا همکاران در راستای اجرای امینانه نیات واقفین بزرگوار روزانه دو هزار غذای گرم و میان وعده ها را در بین زائرین پخش می کنند.
حجت الاسلام خلیلی خاطر نشان کرد: با توجه به این که تعدادی از پدران شهدای مدافع حرم نیز در این موکب ها مشغول به فعالیت هستند بر همین اساس موکب این اداره کل در سامرا به نام شهدای مدافع حرم نام گذاری شده است.


مراسم عزاداری و سینه زنی خیابانی در تبریز برگزار می شود
به مناسبت اربعین حسینی مراسم عزاداری و سینه زنی خیابانی در تبریز برگزار می شود. این مراسم معنوی و باشکوه که همه ساله در تبریز برگزار می شود امسال نیز روز پنج شنبه هفته جاری از ساعت ۱۰ صبح آغاز می شود.
گفتنی است؛ این مراسم از مسجد کبود آغاز شده و به طرف مصلی حضرت امام خمینی (ره) ادامه می یابد. ستاد مشترک برگزاری مراسم مناسبت های مذهبی آذربایجان شرقی مجری این مراسم است. مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز در این مراسم به نوحه خوانی و عزاداری خواهند پرداخت./935/پ
۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات