۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۳۷۳۳۱
آیت الله دری نجف آبادی:

ایران اسلامی در مقابل یاوه گویی دشمنان ایستادگی می کند

امام جمعه اراک با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران اسلامی، گفت: ایران اسلامی در مقابل یاوه گویی دشمنان ایستادگی می کند و تحریم های آمریکا علیه ایران ننگ بزرگی برای این کشور است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران اسلامی، ابراز داشت: ایران اسلامی در مقابل یاوه گویی دشمنان ایستادگی می کند و تحریم های آمریکا علیه ایران ننگ بزرگی برای این کشور است.

ضرورت ایستادگی در برابر تحریم های دشمنان

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هرگز از مقاومت دست بر نمی دارد و مصمم تر از گذشته در مقابل تحریم ها ایستادگی خواهد کرد.

آیت الله دری نجف آبادی تأکید کرد: مسؤولان باید در رابطه با توطئه های شوم آل سعود هوشیار بوده و با برنامه ریزی نقشه های شوم آنان را نقش بر آب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به توطئه های اخیر آل سعود نسبت به کشور یمن، گفت: آل سعود با بهره مندی از تسلیحات نظامی، کشور یمن را که یکی از ضعیف ترین کشورهای جهان است تحت محاصره خود قرار داده و از انجام هیچ نوع جنایتی علیه مردم مظلوم این کشور دریغ نمی کند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه اکنون در کشور یمن بیش از یک میلیون نفر دچار بیماری وبا شده اند، افزود: در چنین شرایطی آل سعود  جنایتکار کشور یمن را مورد محاصره قرار داده و به مردم مظلوم این کشور ظلم می کند.

آیت الله دری نجف آبادی با انتقاد از سکوت جوامع بین المللی در مقابل ظلم و ستم های آل سعود، گفت: جوامع بین المللی در برابر این ظلم و کینه آل سعود سکوت اختیار کرده اند؛ در حالی که باید فکری به حال مردم مظلوم یمن کنند.

امام جمعه اراک افزود: مسؤولان ایران اسلامی باید در هر زمان عشق به آرمان های نظام اسلامی را در وجود خود و جامعه تقویت کنند و با پیروی از این اصول توطئه ای شوم دشمنان را خنثی کنند.

اربعین نماد اتحاد و عظمت مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه گفت: راهپیمایی عظیم اربعین نماد یکپارچگی و عظمت مسلمانان سراسر جهان است و مسلمانان با حضور پرشور خود ارادت خود را به اباعبدالله و اهل بیت پیامبر نشان می دهند.

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: هدف قیام امام حسین (ع) زنده نگه داشتن اسلام عزیز بود که امروز ما شاهد این هستیم با پیاده روی میلیونی مسلمانان در اربعین حسینی اسلام روز به روز در حال گسترش است و خاری برچشم دشمنان و کفار به شمار می رود.

امام جمعه اراک افزود: اربعین حسینی هرسال با عظمت بیشتر در کربلا و نجف برگزار می شود و مسلمانان وظیفه دارند در اربعین حسینی حضور فعال و پر شوری داشته باشند.

ضرورت اشاعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه

وی در ادامه سخنان خود در خصوص هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: احیای فرهنگ اسلامی و ایرانی و ترویج آن در جامعه با افزایش میل مردم به کتاب است و اگر می خواهیم در مسیر توسعه حرکت کنیم باید آمار مطالعه مردم در کشور بیشتر شود.

آیت الله دری نجف آبادی اهمیت اشاعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه را ضروری دانست و تصریح کرد: دولت و نهادهای مربوطه باید با برنامه ریری مناسب و هدف گذاری مشخص فرهنگ کتابخوانی را در جامعه گسترش دهند زیرا این موضوع یکی از شاخص های توسعه یافتگی در هر کشوری به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به مشکلات اجتماعی کشور اشاره کرد و بیان کرد: بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در جامعه به دلیل کم توجهی به مسائل معنوی و شرعی است که باید جامعه را بیش از پیش در مسیر معنویت و تقوا قرار دهیم تا شاهد کاهش ناهنجاری ها در سطح جامعه باشیم.

امام جمعه اراک با تاکید بر خطرات ناشی از گسترش مواد مخدر در بین جوانان افزود: دشمنان با گسترش انواع مواد مخدر صنعتی و غیر صنعتی قصد دارند جوانان کشور را از درون تخریب کرده و کشور را از مسیر پیشرفت و توسعه خارج کنند که باید هر چه سریعتر برای این مسایل تدابیر جدی اتخاذ شود.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات