۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۵۳۷۳۸۴

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در توانمندسازی مددجویان هرمزگانی، برگزاری ۴۸ گفتمان دینی در مدارس میناب تا پایان سال تحصیلی و افتتاح دفتر موسسه بین المللی گردشگری حلال در حوزه جهان در قشم از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، علی الهیاری مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در نشستی با رییس دانشگاه آزاد بندرعباس گزارشی از برنامه‌های این نهاد در جذب مشارکت‌های مردمی برای تسریع در کاهش فقر جامعه ارائه کرد.

وی بابیان اینکه فقر زمانی به اوج خود می‌رسد که از بروز و ظهور استعدادها در جامعه ممانعت کند، گفت: استعدادهای فراوانی در جامعه وجود دارد که بعضاً به خاطر فقر و نداری قابلیت شکوفا پیدا نمی‌کند.

و مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان بابیان اینکه هزینه برطرف کردن فقر از جامعه،‌ امروزه بسیار افزایش‌یافته است، افزود: اگر تمامی متولیان حوزه‌های مختلف استانی در بخش‌های دولتی و خصوصی وظیفه خود را به‌درستی انجام دهند شاهد این حجم از فقر نخواهیم بود.

الهیاری با اشاره به یکی از اهداف اصلی کمیته امداد را کارآفرینی، ایجاد اشتغال و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت عنوان کرد و ادامه داد: دانشگاه نقشی مهمی در تولید فکر و ایده‌های نوین اشتغال‌زایی داشته و می‌توانند در توانمندسازی مددجویان تحت حمایت نقش بسزایی ایفاء کند.

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به اینکه هم‌اکنون 52 هزار و 120 خانوار هرمزگانی تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و همچنین فراگیری آموزشهای لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج میشوند.

الهیاری در ادامه به پایین بودن سرانه مشارکت‌های مردمی در سطح استان نسبت به میانگین سهم مشارکت مردمی کشوری یادکرد و گفت: راه‌اندازی سامانه تلفن گویای 3288 و اپلیکشن «ناب» به‌منظور فراهم نمودن بستر برای گسترش خدمات الکترونیکی در پرداخت کمک‌های نقدی مردم نوع‌دوست به نیازمندان استان هرمزگان است.

مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در این نشست بابیان اینکه اقدامات خوب کمیته امداد در ایجاد اشتغال‌زایی برای توانمندسازی نیازمندان جامعه را ارزشمند دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس می‌تواند فضاهای آموزشی و مرکز مشاوره برای ارائه خدمات ازجمله آموزش‌های کوتاه‌مدت و مشاوره‌های مدنظر به جامعه هدف کمیته امداد ارائه دهد.

وی افزود: با استفاده از روش‌های نوین در اشتغال‌های خرد می‌توان به رفع موانع و نیاز بازار کار برای دست‌یابی فرصت‌های شغلی مناسب به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ارائه کرد.

تقدیر از مدیران برتر آموزشگاه‌ها در شاخص‌های ارتقای فعالیت های پرورشی و تربیت‌بدنی بندرلنگه

حجت‌الاسلام محمد حسینی معاون پرورشی وتربیت‌بدنی آموزش وپرورش شهرستان بندرلنگه گفت: از مدیران برتر آموزشگاه‌های بندرلنگه در شاخص‌های ارتقای فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی تقدیر به‌عمل آمد.

وی افزود: طی مراسمی از ۹ مدیر برتر در کسب رتبه برتر شاخص‌های ارائه شده عرصه پرورشی و تربیت‌بدنی در سال گذشته تجلیل به‌عمل آمد.

معاون پرورشی وتربیت‌بدنی آموزش وپرورش شهرستان بندرلنگه با اشاره به‌اینکه در این مراسم سید حسین فاطمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و ایرج صوغانی مدیر آموزش پرورش نیز حضور داشتند، افزود: در ابتدای سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای جهت اجرای فعالیت‌های پرورشی و تربیت‌بدنی منعقد شد که این تفاهم‌نامه دارای شاخص‌های متعدد در کلیه حوزه‌های معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی اعم از قرآن عترت و نماز، فرهنگی، هنری، مشاوره، بهداشت، سلامت، پیشگیری و تربیت‌بدنی می‌باشد که پس از ارزیابی نهایی در انتهای سال گذشته ۹ آموزشگاه در سه‌مقطع حائز رتبه برتر گردیدند که از آنان تجلیل به عمل‌آمد.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان بندرلنگه هدف از تدوین ارائه و اجرای این شاخص‌ها در آموزشگاه را دستیابی به اهداف والای پرورشی، تربیتی و سلامت و عملیاتی نمودن آن بیان کرد و افزود: امسال نیز این شاخص‌ها پس از بررسی مجدد به آموزشگاه ها ارائه شده است.

محمدحسینی گفت: در پایان تفاهم‌نامه اجرایی فعالیت‌های پرورشی مدیریت آموزش و پرورش به عنوان طرف اول و مدیران مدارس به عنوان طرف دوم امضا و جهت عملیاتی کردن طی دو نسخه به دو طرف تحویل داده شد.

برگزاری ۴۸ گفتمان دینی در مدارس میناب تا پایان سال تحصیلی

حجت الاسلام محمد بنی خزاعی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب از برگزاری ۴۸گفتمان دینی تا پایان سال تحصیلی در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: این گفتمان ها با موضوعات سواد رسانه ای، آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و عقاید با حضور روحانیون مستقر شهرستان میناب در شهر و بخش ها مرکزی، توکهور و هشتبندی، سندرک و بندزرک در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم در 16 مدرسه برگزار میشود.

وی با بیان اینکه موضوع این گفتمان ها بیشتر پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان است، عنوان داشت: گفتمان های دینی یکی از تاثیر گذارترین روش گفتگو و بیان مسائل و مشکلات و آسیب های اجتماعی و آشنا سازی و آگاه کردن دانش آموزان است و به دلیل اینکه به شیوه پرسش و پاسخ برگزار می شود با استقبال زیادی از سوی دانش آموزان همراه است.

بنی خزاعی اظهار داشت: برگزاری گفتمان های دینی با موضوعات مشابه برای دانشگاه ها و حوزه های علمیه شهرستان نیز امسال پیش بینی شده که بر این اساس در دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، جامع علمی و کاربردی، حوزه های علمیه امام علی(ع) و حضرت زینب برگزار می شود.

رییس تبلیغات اسلامی میناب تصریح کرد: برگزاری این گفتمان‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی نسل جوان و نوجوان با مسائل دینی و مذهبی و ایجاد فرصت پرسش و پاسخ ‌میان مخطبان برای رفع شبهات تاثیر بسزایی دارد.

دفتر موسسه بین المللی گردشگری حلال در حوزه جهان اسلام افتتاح شد

دفتر موسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری با علایق ویژه و گردشگری حلال در حوزه جهان اسلام باحضور مقامات کشوری و استانی در جزیره قشم افتتاح شد.

دفتر اداره کل موسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری با علایق ویژه و گردشگری حلال در حوزه جهان اسلام عصر چهارشنبه با حضور حجت الاسلام اکبر فلاح نژاد مسؤول دفتر امور بین الملل مقام معظم رهبری، فریدون همتی استاندار هرمزگان، حمیدرضا مومنی مدیرعامل منطقه آزاد قشم و مهمانان کشوری و استانی افتتاح شد.

همچنین در این روز آزمایشگاه های تخصصی مرکز ملی تحقیقات حلال ایران به بهره برداری رسید، در این آزمایشگاه مجوزهای استاندارد در حوزه گردشگری حلال صادر خواهد شد، این مرکز به عنوان مرجع مجوزهای حلال در کشور شناخته می شود.

در این روز مراسم انتخاب جزیره قشم به عنوان اولین مرگز گردشگری حلال جمهوری اسلامی ایران برگزار شد./851/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات