۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۳۹۷۴۶

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

رونمایی از آثار علمی جدید مرتبط با نماز در هرمزگان، احداث ۶۰۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از کمیته امداد و تجلیل از ۱۲ نفر از فعالان عضو بسیج رسانه در جشنواره جهادگران علم فن آوری از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، علی رئوفی معاون استاندار هرمزگان در همایش نماز، مسجد و فضای مجازی در بندرعباس با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و هفته بسیج به اهمیت برپایی نماز در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: نماز مظهر تواضع، فروتنی و مغفرت الهی برای بندگان است و حتی در آئین‌های مسیحیت و یهود از نماز به عنوان امر خیر و معروف یاد می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت اقامه نماز در دین مبین اسلام این فریضه مهم به همراه مشتقات آن 99 بار در قرآن کریم  آمده است و نمازهای واجب و مستحب بسیاری همچون نمازهای یومیه، نماز آیات، نماز حاجت، نماز میت، نماز شب قدر، نماز طلب باران و نمازهای بسیار دیگری در اسلام آمده است.

رئوفی با اشاره به میزبانی هرمزگان در برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با محوریت فضای مجازی، تصریح کرد: میزبانی اجلاس سراسری نماز افتخاری برای استان هرمزگان است و تنها برگزاری اجلاس برای استان هدف نیست بلکه آثار معنوی این اجلاس هدف مهم برگزاری آن است.

قائم مقام استاندار هرمزگان در اجلاس سراسری نماز، بیان داشت: در این اجلاس فعالان عرصه نماز در حوزه‌های مختلف همچون فضای مجازی، اذان، هیات‌های امنا مساجد برتر و غیره تجلیل به‌عمل خواهد آمد و جدیدترین آثار علمی در حوزه نماز رونمایی و نمایشگاه ویژه نماز همزمان با برگزاری اجلاس در استان برپا می‌شود.

وی گفت: میزبانی بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با محوریت فضای مجازی با استقبال بسیار خوبی در بین اقشار مختلف مردم در استان همراه بوده که این امر نشان از اهمیت برگزاری این اجلاس برای استان است.

رئوفی بیان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه راهبرد بسیار مهمی است که می‌تواند زمینه بسیار مهمی برای ریشه کن کردن آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشد و بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی هرمزگان فرصت بسیار مهمی است که باید از آن در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه بهره برد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده است و حضور فعالانه میلیون‌ها ایرانی در شبکه‌های اجتماعی مصداق مهم این سخن است و از این ظرفیت مهم نباید در مسیر ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در جامعه غفلت کرد.

کمیته امداد ۶۰۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه می‌سازد

پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی در نشستی با استاندار هرمزگان گفت: کمیته امداد ساخت شش هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را تعهد کرده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی در هرمزگان ایجاد شده است اظهار داشت: زمانی در شهرستانی‌ همانند بندرلنگه بیاد داریم که آب به صورت جیره‌بندی توزیع می‌شد و شهرهای دیگر استان نیز از چنین مشکلات زیرساختی رنج می‌بردند.

فتاح با بیان اینکه هرمزگان، استانی متفاوت و دارای بنادر، جزایر، صنایع و مجتمع بندری شهید رجایی است، اضافه کرد: در حال حاضر در استانی همانند هرمزگان تمام تمرکزمان را بر روی مبحث مسکن و اشتغال مددجویان گذاشته‌ایم.

رییس کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: بیشترین مشکل مسکن برای مددجویان در شهرهای استان به ثبت رسیده که در این راستا باید هزار و 500 واحد مسکن جدید برای مددجویان مستاجرنشین و یا فاقد خانه تهیه و تامین شود که تحقق این هدف دور از انتظار و توان مدیریت کمیته امداد استان نیست.

فتاح در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در سفرهایی که در ماه‌های گذشته به قشم و هرمز داشته‌ایم با توجه به شرایط ویژه این ناحیه از استان، طرح‌هایی ویژه‌ای را مدنظر داریم که در این راستا از استانداری خواسته‌ایم نسخه‌های توسعه‌ای این مناطق را برای ما تهیه و ما نیز محدویت‌های تسهیلاتی برای این مناطق را با هدف توسعه پایدار و رفع مشکلات مددجویان برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از محل اعتبارات بانکی و در پی مصوبه مجلس متاثر از ابلاغیه دولت، سهمی که برای هرمزگان برای واگذاری تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در نظر گرفته شده برابر با 71 میلیارد تومان است، یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون 27 میلیارد تومان از این اعتبار برای هرمزگان جذب شده که امید داریم تا پایان سال با تهمیدات اندیشیده شده مابقی این سهم نیز در استان جذب شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: سال گذشته با استفاده از این تسهیلات، سه هزار فرصت شغلی در استان هرمزگان ایجاد شد که امسال نیز می‌توان این رقم را به سه هزار و 500 فرصت شغلی رساند.

وی از استاندار و مردم هرمزگان به طور ویژه به دلیل کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: حضور مردم استان هرمزگان از مناطق مختلف و حجم کمک‌رسانی مردم این استان به مناظق زلزه‌زده دور انتظارات و تخمین‌ها بود و باید دست این مردم را بوسید.

این مقام مسؤول با بیان اینکه کمیته امداد کشور ساخت شش هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را تعهد کرده است، افزود: امروز مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از تقبل هزینه ساخت 100 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توسط خیران این استان خبر داد که این امر می‌تواند کمک شایانی به مردم منطقه زلزله زده کند.

تجلیل از 12 نفر از فعالان بسیجی نخبه فرهنگی و علمی عضو بسیج رسانه هرمزگان در جشنواره جهادگران علم فن آوری

مرتضی پیروی منش رییس بسیج رسانه استان هرمزگان بیان کرد: 12 نفر از فعالان بسیجی نخبه فرهنگی و علمی عضو بسیج رسانه هرمزگان در جشنواره جهادگران علم فن آوری بسیج علمی به مناسبت هفته بسیج مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی از تفکر بسیجی به عنوان موتورمحرکه انقلاب و نظام در کشور و حتی منطقه غرب آسیا یاد کرد و افزود: نمونه این تفکر، پیام پیروزی سردار سرافراز سپاه اسلام، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی شجاع و دلیر در رابطه با شکست گروهک تروریستی تکفیری داعش است.

مقام مسؤول در امر رسانه عنوان کرد: جشنواره جهادگران علم فن آوری بسیج علمی عصر روز شنبه مورخه چهارم آذر ماه جاری برگزار و از پژوهشگران برتر بسیج، نخبگان رسانه، مخترعین و مبتکرین، فرماندهان پایگاه های علمی، نخبگان قشرهای مختلف بسیج و.. تجلیل به عمل می آید.

وی افزود: در این جشنواره که با حضور میهمان کشوری، استاندار هرمزگان، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) و تنی چند از مسولان و روسای دانشگاه ها و مراکزعلمی و  پژوهشی و همچنین فعالان عرصه علم در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار می شود از 150 نفر از نخبگان بسیجی تجلیل خواهد شد.

پیروی منش از تحرک وجلو بردن ماموریت ها به عنوان خصلت بسیج نام برد و گفت: از معاونت بسیج علمی پژوهشی سپاه امام سجاد(ع) و فرماندهی محترم بابت حسن توجه به قشر رسانه تشکر می کنم.

امنيت اقتصادي و سلامت اقتصادي اركان تحقق اقتصاد مقاومتي هستند

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمود علوي وزير اطلاعات در پنجمين نشست شوراي اداري استان هرمزگان و آئين تكريم و معارفه مديران كل سابق و جديد اداره كل اطلاعات هرمزگان گفت: امنيت اقتصادي و سلامت اقتصادي از اركان مهم تحقق اقتصاد مقاومتي هستند.

وی با بيان اينكه برقراري امنيت مسؤوليت حاكميت است، اظهار داشت: همه ما وظيفه داريم در دستگاه‌هاي امنيتي و انتظامي امنيت پايدار و باثبات را در بخش‌هاي مختلف حفظ كنيم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی ادامه داد: در مشي حكومتي موظف به اعمال روش دين و آئين و سيره ائمه اطهار(ع) و آيات قرآن كريم هستيم و در اين صورت است كه مي‌توان از مشكلات مردم گره‌گشايي كرد.

وزير اطلاعات با بيان اينكه اختلاف بين مردم و بين مسئولان موجب زمين‌گير شدن و از بين رفتن صلابت مي‌شود، تصريح كرد: از اينكه انسان‌ها و مجموعه‌هايي كه بايد خدمتگزار باشند، انرژي و توان خود را صرف اختلاف مي‌كنند، دلگير مي‌شويم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوي تاكيد كرد: بايد به مسؤوليت به عنوان امانت نگريست و آن را در جهت اجراي اجراي عدالت و گره‌گشايي از مشكلات مردم به‌كار بست.

وي اختلاف را مايه هلاكت دانست و بيان داشت: در شرايطي كه آمريكا، رژيم صهيونيستي و دشمنان منطقه‌اي به دنبال تخريب جمهوري اسلامي ايران هستند بايد وحدت داشت چون ملتي كه در امورش دست وحدت به هم دهند، شكست ناپذير خواهد شد.

وزير اطلاعات بیان كرد: شكر نعمت مسئوليت در حكومت اسلامي، خدمتگزاري به مردم است و همه مردم بايد مورد ارائه خدمات مسئولان نظام اسلامي قرار گيرند تا حتي افرادي كه دل در گروي نظام ندارند نيز از عدالت و بركات اين نظام بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوي اضافه كرد: مسؤولان بايد دل‌هاي خود را سرشار از مهر و محبت به مردم كنند و توجه به طبقات پايين جامعه را در راس برنامه‌ها و فعاليت‌هايشان قرار دهند.

وي يادآور شد: از آنجا كه مردم صاحب حكومت و انقلاب هستند بايد بدون منت و با نهايت دلسوزي به آنها خدمت كنيم.

وزير اطلاعات امنيت اقتصادي و سلامت اقتصادي را از اركان تحقق اقتصاد مقاومتي برشمرد و افزود: براي تحقق يافتن آرمان اقتصاد مقاومتي نيازمند امنيت اقتصادي و سلامت اقتصادي هستيم.

در پايان اين نشست از خدمات حجت الاسلام سليمي مديركل سابق اطلاعات هرمزگان با اهداي لوح تجليل و ساعد به عنوان مديركل جديد اطلاعات هرمزگان معرفي شد./851/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات