۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۴۶۲۰۶
وزیر ارشاد خبر داد؛

همایش بین‌المللی سبک تفسیری علامه طباطبایی برگزار می‌شود

صالحی از برگزاری همایش بین‌المللی سبک تفسیری علامه طباطبایی در تبریز به مناسبت فرا رسیدن رویداد بین المللی «تبریز ۲۰۱۸» در سال آینده خبر داد.
علامه طباطبایی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در آخرین برنامه سفر به استان آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح اهداف و برنامه‌های سفر سه روزه به تبریز پرداخت و اظهار داشت: این سفر با آثار و برکات ارزشمندی همراه بوده است.

وی با بیان این‌که در جریان سفر به تبریز تفاهم‌نامه‌ای با استانداری آذربایجان‌شرقی در زمینه‌ها و موضوعات مختلف فرهنگی، عمرانی، هنری و رسانه‌ای منعقد شد، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی دارد بخشی از برنامه‌های ملی و بین‌المللی خود را به مناسبت رویداد «تبریز 2018» در این شهر برگزار کند.

صالحی از برگزاری همایش بین‌المللی سبک تفسیری علامه طباطبایی در تبریز به مناسبت فرا رسیدن رویداد بین المللی «تبریز 2018» در سال آینده خبر داد و گفت: جشنواره هنرهای تجسمی، جشنواره بین المللی آواها و نعمات دینی و جایزه ادبی استاد شهریار از دیگر برنامه های وزارت ارشاد در تبریز خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره مطبوعات در تبریز با گستره بین‌المللی خبر داد و گفت: بنا داریم سال آینده این جشنواره به مناسبت رویداد «تبریز 2018» با حضور فعالان رسانه ای کشورهای جهان اسلام به ویژه کشورهای همسایه برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های فشرده خود در جریان سفر به استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در این سفر چند روزه فرصتی فراهم شد تا با ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای آذربایجان آشنا شویم و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای رویدادهای آتی داشته باشیم.

صالحی رویداد تبریز 2018 را فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ایران اسلامی دانست و گفت: رویکرد این وزارتخانه بر تمرکززدایی از تهران بوده و بناست از ظرفیت‌های استانی برای پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلان استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که تصدی گری دولت در امور مساجد منجر به کاهش جاذبه این اماکن متبرکه خواهد شد، اظهار داشت: اگر حاکمیت و دولت نقش خود را در مساجد کاهش دهد، در نهایت به نفع فرهنگی دینی جامعه خواهد بود.

صالحی با بیان این‌که مساجد همچون گذشته باید مردمی باقی بمانند، افزود: هرچه مدیریت امور مساجد به سمت دولتی بودن سوق داده شوند؛ به همان میزان از مرجعیت این اماکن در امور دینی کشور کاهش خواهد یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که دولت می تواند از جریان‌های مردمی در حوزه دین حمایت کند، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به اماکنی برای تشویق و جذب جوانان به مساجد تبدیل شوند، این رسالت در برنامه پنجم و ششم توسعه برای وزارتخانه و ستادعالی کانون های مساجد متصور است.

وی با بیان این‌که متأسفانه با کمبود شدید بودجه فرهنگی مواجه هستیم، گفت: امسال تاکنون تنها 20 درصد از بودجه مربوط به کانون های مساجد تخصیص یافته است، اعتقاد داریم باید به سمت بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و موقوفات در حوزه فرهنگ و هنر حرکت شود./۹۳۵/پ203/ب1

ارسال نظرات