۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۶۹۶۹۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

مواد مخدر یکی از مهمترین ابزارهای استکبار جهانی برای رسیدن به ثروت و قدرت است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امروزه مواد مخدر یکی از مهمترین ابزارهای استکبار جهانی برای رسیدن به ثروت و قدرت است، گفت: استکبار جهانی به دنبال آن است تا استفاده از مواد مخدر در بین جوامع گسترش پیدا کند تا از این طریق به منافع خود برسد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای سازمان های مردم نهاد فعال این استان در حوزه مواد مخدر با وی که به مناسبت 5 تیرماه، سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت، با اشاره به اینکه امروزه مواد مخدر یکی از مهمترین ابزارهای استکبار جهانی برای رسیدن به ثروت و قدرت است، گفت: استکبار جهانی به دنبال آن است تا استفاده از مواد مخدر در بین جوامع گسترش پیدا کند تا از این طریق به منافع خود برسد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه استفاده از مواد مخدر در بین جوامع بشری به شدت در حال گسترش است تا جایی که می توان از آن به عنوان یک معضل جهانی نام برد، خاطرنشان کرد: متأسفانه علی رغم اینکه مواد مخدر روز به روز در حال فراگیر شدن در بین افراد جامعه است اما تنها تعداد محدودی کشور به صورت فعال در حال مبارزه با این بلای خانمان سوز هستند و این جای تأسف دارد.

وی استفاده از مواد مخدر در بین افراد جامعه را یکی از مهمترین آسیبهای اجتماعی بیان کرد و ادامه داد: باید حساسیت در بین افراد نسبت به مواد مخدر روز به روز بیشتر شود و این نیازمند کار محتوایی و فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بهره گیری از تجربه ها و نوآوری های حوزه مبارزه با مواد مخدر را لازم دانست و افزود: به یقین نقش خانواده ها در مبارزه با مواد مخدر و کنترل فرزندان غیرقابل انکار است اما متأسفانه در شرایط کنونی جامعه این حساسیت و دغدغه مندی در خانواده ها احساس نمی شود و این یک خطر جدی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید نگاه جامعه نسبت به اعتیاد، نگاهی درمانگر باشد، اظهار کرد: تبدیل درمان اعتیاد به یک باور در جامعه سخت اما امری ضروری است؛ بهبود یافته حقیقی در حوزه مواد مخدر باید برای دیگران به یک الگوی موفق در حوزه درمان تبدیل شود.

در ادامه این دیدار نیز سیدقدیر مرتضوی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر 60 سازمان مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان فعالیت دارند، گفت: انتظار می رود تمامی 26 دستگاه اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری به منظور ریشه کنی این بلای خانمان سوز فعالیت جدی و قوی تری داشته باشند.

گفتنی است چهارمحال و بختیاری 26 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است./9457/پ203/ب1

ارسال نظرات