۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۷۰۰۳۰
آیت‌الله سعیدی:

محبت اهل بیت سبک زندگی انسان را متحول می کند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تأکید بر این‌که احیاء امر اهل‌بیت علیهم‌السلام باید هویت مردمی داشته باشد، گفت: مناسبات مذهبی و جریان‌های منتصب به تقویم تاریخ اسلام نباید هیچ‌گونه وابستگی به نهادهای دولتی داشته باشد.
دیدار رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه آزاد با آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت با آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) امروز در سالن محراب انجام شد.

بر اساس این گزارش آیت‌الله سید محمد سعیدی طی سخنانی هدف از محبت و ارادت به ساحت اهل‌بیت علیهم‌السلام را تبعیت از سیره جریان عصمت و طهارت توصیف کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که تأکید اهل‌بیت علیهم‌السلام بر زنده نگه‌داشتن آیین‌های مذهبی نشان از رضایت آنان از این سبک بندگی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تأکید بر این‌که احیاء امر اهل‌بیت علیهم‌السلام باید هویت مردمی داشته باشد، گفت: مناسبات مذهبی و جریان‌های منتسب به تقویم تاریخ اسلام نباید هیچ‌گونه وابستگی به نهادهای دولتی داشته باشد.

امام‌جمعه قم با اشاره به این که فعالیت‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت باید با نیت خالص، دقت و مشارکت در حد توان دنبال شود، ابراز داشت: در برنامه‌های دهه کرامت فراگیری مشارکت آحاد مردم باید موردتوجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که خروجی‌های برنامه‌های مذهبی دهه کرامت باید التزام و تبعیت مردم از اهل‌بیت (ع) را افزایش دهد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) بر لزوم افزایش بُعد معرفتی مجالس اهل‌بیت (ع) تأکید کرد و گفت: اگر محبت به ساحت اهل‌بیت علیهم‌السلام در اعمال و افکار انسان راه یابد سبک زندگی انسان را متحول می‌کند.

گفتنی است در این دیدار حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی ضمن ارائه گزارشی با اشاره به این که معرفت افزایی، نشاط‌آفرینی با معیارهای خاص دینی و خدمت‌گزاری به اهل‌بیت (ع) به‌عنوان اولویت‌های مهم برنامه‌های دهه کرامت دنبال می‌شود، گفت: هفته گذشته در استان فارس و امروز در قم نشست شورای هماهنگی دهه کرامت را برگزار کرده و هفته آینده در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و در پایان دهه کرامت نیز در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام نشست‌های دیگر این شورا را برگزار خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که مرتضی طاهریان، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به تبریک رهبر معظم انقلاب در سفر به قم اشاره کرد و گفت: اینکه مقام معظم رهبری سال 89 در نخستین دیدار سفر خود به قم فرارسیدن دهه کرامت را تبریک گفتند و نسبت به بزرگداشت این دهه تأکید کردند موجب معرفی مطلوب‌تر ستاد بزرگداشت شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با همراهی اعتاب مقدس، مجموعه‌های مختلف مردمی و دولتی شاهد اتفاقات قابل‌توجهی در راستای مردمی کردن جریان دهه کرامت هستیم که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

طاهریان با تأکید بر اینکه جشن‌های دهه کرامت باید مردمی باشد، ابراز داشت: بازارها از مراکزی هستند که می‌توانند موجب مردمی ‌سازی برنامه‌های دهه کرامت شوند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات