۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۵۷۷۸۱۲
استاد حوزه علمیه:

عذاب الهی در انتظار غارتگران بیت المال است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه غارتگران بیت المال منتظر عذاب سخت خداوند در قیامت باشند، گفت: مردم از برخی مسؤولان گله مند هستند و نسبت به عملکرد آنان انتقاد دارند.
شاملو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شاملو استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسم عزاداری سیدسالار شهیدان امام حسین(ع) که در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: مهمترین شاخصه یاران امام حسین(ع) این بود که آنان ولی زمان خود را همراهی کردند.

وی افزود: اگر کسی ولی خدا را در زندگی خود انتخاب کند به فوض عظیم دست می‌یابد و رسیدن به این فوض عظیم نیازمند طهارت روح است یکی از چیزهایی که انسان را به طهارت روح می‌رساند امیدوار بودن به وسعت رحمت الهی است.

حجت الاسلام شاملو در ادامه با استناد به کلام امیر حکمت و بلاغت، ابراز کرد: حضرت فرمودند: همه سرمایه من امید داشتن به وسعت رحمت خداوند است هیچ کس به واسطه عمل تنها، نمی‌تواند رشد کند؛ گاهی توجه به کمیت اعمال موجب عجب انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه توفیق عبادت و انجام عمل صالح عنایاتی است که از ناحیه خداوند به انسان داده می‌شود، اظهار داشت: انسان به هیچ عنوان نباید عمل نیکو و عبادت خود مغرور شود زیرا آن اعمال با رحمت الهی انجام شده است.

وی اولین راه رسیدن به طهارت روحی را یقین داشتن به وسعت رحمت الهی دانست و گفت: شهدای عاشورا به رحمت خداوند یقین داشتند. انسان حق ندارد نزد کسی غیر از خداوند به گناه خود اعتراف کند و این مهم از دیگر راهکارهای رسیدن به طهارت باطنی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام شاملو ادامه داد: امروز مردم از برخی مسؤولان گله مند هستند و نسبت به عملکرد آنان انتقاد دارند اما این نیست که به عملکرد تمامی مسؤولان نقد داشته باشند و به یک چشم به همه مسؤولان نگاه کنند.

استاد حوزه علمیه تواضع و فروتنی در محضر خداوند را یکی دیگر از مولفه‌های رسیدن به طهارت باطنی بیان کرد و اظهار داشت: یکی از اشکالاتی که وهابیت خبیث به شیعیان وارد می‌کند آن است که زیارت را شرک می‌دانند در حالی که با زیارت اهل بیت(ع) انسان به توحید نزدیک می‌شود. خضوع و خشوع در برابر خداوند را می‌توان در این مکتب آموزش دید.

وی چهارمین مرحله در طهارت باطنی را جبران خطا دانست و گفت: انسان اگر کار خطایی انجام داد باید هر چه سریعتر آن خطا را اصلاح کند. برای مثال اگر مال حرام در مال انسان است باید سریع طاهر شود؛ در این شرایط سخت کسانی که به بیت المال دست درازی می‌کنند باید بدانند که اگر خطای خودشان را جبران نکنند عذابی سخت از ناحیه خداوند در انتظار آنان است.

حجت الاسلام شاملو در پایان واسطه فیض قرار دادن اهل بیت(ع) را یکی دیگر از مولفه‌های  رسیدن به طهارت باطنی دانست و خاطرنشان کرد: از دیگر مراحل رسیدن به طهارت باطنی آن است که انسان باید اهل تغییر باشد و اگر گناهی انجام داد سریع توبه کند. جناب حر توبه کرد و به سرعت احوال خود را تغییر داد و در لشکر امام حسین(ع) قرار گرفت و سعادتمند شد؛ انسان نباید بگذارد زمان توبه بگذرد دوران جوانی بهترین زمان برای توبه است./813/پ203/ب1

ارسال نظرات