۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۸۳۴۱۸
استاد حوزه علمیه:

عدم معرفت نسبت به اهل بیت سبب انحراف انسان می شود

استاد حوزه علمیه گفت: معرفت و شناخت اهل بیت (ع) آن‌قدر مهم است که ازنظر قرآن و اسلام کلید سعادت و شقاوت هر انسانی در آن نهفته است.
اهل بیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی نامور، استاد حوزه علمیه، امروز در کارگاه آموزشی «امامت و ولایت» که با حضور کارشناسان فرهنگی استان به‌منظور ارتقای سطح آموزشی کارشناسان برگزار شد، اظهار کرد: همه اقشار باید برای شناخت ولایت همت داشته باشند؛ اما رسالت مسؤولان و کارشناسان فرهنگی و دینی در این زمینه مضاعف است.

وی با بیان اینکه شناخت اهل بیت (ع) موجب سعادت انسان است، اضافه کرد: از سوی دیگر عدم شناخت ائمه (ع) و گرایش به امور غیردینی و مذهبی موجب انحراف بوده و از عوامل دین‌گریزی است.

حجت‌الاسلام نامور افزود: معرفت و شناخت اهل بیت (ع) آن‌قدر مهم است که ازنظر قرآن و اسلام کلید سعادت و شقاوت هر انسانی در آن نهفته است.

وی با اشاره به حدیث قدسی امام رضا (ع) افزود: این امام همام می‌فرمایند به‌درستی که مردم اگر به زیبایی کلام ما آگاه می‌شدند، از ما پیروی می‌کردند.

حجت‌الاسلام نامور اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین علل و عوامل دین‌گریزی و عدم گرایش به امور مذهبی، عدم شناخت و معرفت کافی نسبت به رهبران دینی است.

وی اهل بیت (ع) را بهترین و کامل‌ترین الگوی تربیتی معرفی و خاطرنشان کرد: اهل بیت (ع) بهترین الگوی تربیتی برای تمام مراحل زندگی انسان‌ها هستند و اگر مردم آنان را به‌خوبی می‌شناختند این‌گونه سردرگم نمی‌شدند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر، مجالس عزاداری امام حسین (ع) را محفل تزکیه، پاکیزه سازی روح ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام نامور تصریح کرد: در این راستا باید مسؤولان فرهنگی و مذهبی و روحانیان و سایر نخبگان زمینه بهره‌مندی بیشتر عزاداران حسینی را از این مجالس فراهم کرده و در این محافل به‌صورت ویژه به موضوع ولایت بپردازند.

وی ادامه داد: در صورت کم‌توجهی به موضوع ولایت و ولایتمداری و حرکت به‌سوی انحرافات، صدمات جبران‌ناپذیری به محافل عاشورایی و عزاداران وارد می‌شود./9314/پ۲۰۴/ق

ارسال نظرات