۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۹۴۵۳۳
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

بسط گفتمان معنایی و محتوایی انقلاب اسلامی رسالت روحانیان است

بسط گفتمان معنایی و محتوایی انقلاب اسلامی رسالت روحانیان است
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: انقلاب اسلامی مولود حوزه و روحانیت بوده و اکنون بسط گفتمان معنایی و محتوایی آن رسالت روحانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در دیدار با شماری از روحانیان استان، با تأکید بر گرامیداشت شایسته چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به تبیین قدرت گفتمانی انقلاب و نظام اسلامی در سطح دنیا و منطقه پرداخت.

وی با بیان اینکه الآن در دنیا دو جور قدرت سخت و نرم داریم، افزود: قدرت سخت در عرصه‌های نظامی، اقتصادی و این‌گونه موارد توانمندی‌های خود را بروز می‌کند و قدرت نرم در عرصه گفتمانی عرض‌اندام می‌کند.

حجت‌الاسلام قدیمی با بیان اینکه در کنار قدرت سخت انقلاب و نظام اسلامی قدرت نرم ما اهمیت بیشتری دارد، افزود: قدرت سخت ما با وجود ارزش فراوان، ارزش ذاتی ندارد؛ چون برخی از کشورها ازنظر قدرت نظامی و علمی از ما بالاتر هستند اما آنچه ما داریم که به آن ممتاز می‌شویم، قدرت معنایی و ارزش اصلی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه قدرت سخت انقلاب اسلامی مهم بوده و باعث غرور است، گفت: در سال‌های جنگ برای تهیه سیم‌خاردار مورد نیاز در جبهه نیازمند خرید خارجی بوده و برای ادوات ساده نظامی لنگ بودیم؛ اما الآن در برخی از شاخه‌ها جزء سرآمدهای عالم هستیم.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به اینکه همه این‌ها مایه غرور است اما مایه احساس موفقیت ما نیست، ادامه داد: ما باید وقتی آرام بگیریم و احساس کنیم کاری کارستان کرده‌ایم که بتوانیم گفتمان انقلاب اسلامی را در عینیت جامعه خود بسط یافته ببینیم.

حجت‌الاسلام قدیمی تصریح کرد: موفقیت‌های قدرت سخت اگرچه برای ما غرورآفرین بوده و دستاورد انقلاب است اما نباید به این موارد راضی شویم؛ بلکه وقتی باید راضی شویم که گفتمان انقلاب اسلامی را در بطن و متن جامعه متبلور ببینیم.

وی تصریح کرد: در این راستا روحانیان و نخبگان فرهنگی و مذهبی مهم‌ترین نقش را بر عهده داشته و وظیفه دارند با ایفای صحیح رسالت طلبگی خود برای بسط و گسترش گفتمان معنایی و محتوایی انقلاب اسلامی تلاش کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات