۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۴۹۰۱۹

نامه مدیر حوزه‌های علمیه به شورای جهانی کلیساها

نامه مدیر حوزه‌های علمیه به شورای جهانی کلیساها
آیت‌الله اعرافی در نامه به دبیرکل شورای جهانی کلیساها، آمادگی حوزه‌های علمیه را برای همکاری و هم‌فکری با نهاد کلیسای ارتدوکس اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در نامه به دبیرکل شورای جهانی کلیساها خاطر نشان کرد: حادثه ناگوار انتشار ویروس کرونا مایه رنج و مصیبت کشورها و ملت ها و موجب غم و اندوه رهبران ادیان، عالمان و اندیشمندان شده است.

آیت‌الله اعرافی افزود: حوزه‌های علمیه و بزرگان دین در قم و ایران ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان و آسیب دیدگان از پیروان همه ادیان و همه ملت های جهان، آرزوی دوری همه بلاها و نابسامانی ها از جهان و رحمت الهی برای جانباختگان و شفای عاجل برای بیماران را از خداوند منان دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه یادآور شد: حوادث و بلایای طبیعی در منطق ادیان آسمانی پدیده هایی هشداردهنده برای آزمون بشر، زمینه ساز تکامل و تعالی انسان، مایه بصیرت نسبت به مبدا و معاد، فرصتی برای سنجش و تجلی خصلت‌های انسانی و اجتماعی و شکوفایی روح همدلی، ایثار و فداکاری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تبیین صحیح، عقلانی و حکیمانه این گونه حوادث و چگونگی مواجهه با آن، پرهیز از دوقطبی غیرواقعی علم و دین، توسعه پژوهشهای ناظر به معالجه آسیب ها و معضلات اجتماعی وظیفه‌ای سترگ بر عهده همه نخبگان، فرهیختگان و مسئولان است.

وی تصریح کرد: لازم است رهبران و عالمان دینی با تحکیم مبانی اعتقادی و توجه به ضرورت تزکیه ی نفس و صیانت جامعه از ناهنجاری ها و آلودگی ها و نیز توجه به قدرت لایزال خداوند متعال، اهتمام به دعا و تضرع در پیشگاه خداوند را ترویج کنند و بدون تردید انجام این مهم نیازمند همدلی و همکاری همگانی همه مراکز و مجامع علمی دینی و رجوع به سرمایه بی نظیر تعالیم وحیانی پیامبران آسمانی با رویکردی جامع و عقلانی است. رهبران راستین الهی همواره بر ارادت و پیمان خود با خداوند و پیامبران الهی و انسانیت ایستاده اند و خواهند ایستاد.

آیت‌الله اعرافی در پایان اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و بزرگان و استادان و طلاب آن آمادگی دارند ضمن تبادل تجارب علمی، پژوهشی، فرهنگی و امدادی به ویژه در عرصه مجازی، فصل جدیدی از هم فکری ها و همکاری ها را با مراکز علمی بین المللی، دانشگاه ها، مراکز دینی، رهبران ادیان آسمانی و کشورهای دنیا و نهاد مسیحیت ارتدوکس آغاز نمایند تا با این حوار و تعامل صف واحد ادیان الهی درخدمت بشریت شکل گیرد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
خدا بر توفیقات مدیر محترم حوزه بیفزاید.
چهره جهانی حوزه را اعتلا داده اند.
1
0
هرندی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
ضمن کمال قدردانی از موقعیت شناسی آیت الله اعرافی، این شورا همان مجموعه ای است که پیش از این در حمایت از ایران نگرانی عمیق خود را از تحریم‌های وضع شده علیه ایران اعلام کرده بود.
این شورا معتقد است اکنون لحظه همبستگی و همکاری بین‌المللی در کنترل شیوع کرونا و محافظت از مردم آسیب‌پذیر و نیز تلاش برای شکست کرونا این دشمن مشترک است.
1
0
کاشانیان
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
شورای جهانی کلیساها با هدف تقریب مذاهب مسیحی تأسیس‌شده در ۱۹۴۸. اکنون بیش از ۱۰۰ کشور و ۳۰۰ گرایش شامل کلیساهای ارتدوکس، انگلیکان، و متدیست در آن عضویت دارند. مقر آن در ژنو است. هیئت‌رئیسۀ آن، موسوم به مجمع، هر هفت یا هشت سال یک بار برای تدوین سیاست‌های کلی سازمان تشکیل جلسه می‌دهد. همچنین، کمیتۀ مرکزی آن که ۱۵۰ عضو دارد سالانه یک بار، و کمیتۀ اجرایی آن با ۲۲ عضو سالانه دو بار تشکیل می‌شود. شورا خود را اتحادیه‌ای می‌داند با هدف کمک به نزدیک‌تر کردن کلیساها با توجه به مشترکات و به رسمیت شناختن تفاوت‌های آن‌ها. کلیسای کاتولیک رومی و بعضی کلیساهای تبشیری در آن عضویت ندارند، ولی کاتولیک‌های رومی می‌توانند در برخی از فعالیت‌های آن شرکت کنند. از ۱۹۶۱ کلیسای کاتولیک رومی ناظران رسمی به مجمع‌های عمومی این شورا فرستاده است. در قرن ۲۰ پیشرفت چشمگیری در زمینۀ وحدت کلیساهای مسیحی صورت گرفته است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
کرونا زمین را به آسمان پیوند داد و انسان هایی را که همواره به زمین دل بسته بودند، متوجه آسمان کرد، کرونا کشورهای اروپایی را که تا دیروز کشور های ضعیف‌تر را غارت می کردند، به بلا و عذاب و بدختی دچار کرد و ثابت کرد که اگر به عدالت توجه نکنیم، شر و بلا بدون ویزا به کل دنیا سفر خواهد کرد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
با وجود این که ویروس کرونا برای انسان ها شر و بلا بود، در عین حال خیر هم بود که میلیون ها انسان را وارد خانه هایشان کرد و مراکز فسق و فساد را به تعطیلی کشاند.
1
0