۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۷۴۸۹۶۰
عضو شورای‌عالی حوزه علمیه خراسان:

تفسیر قرآنی رهبر معظم انقلاب مبتنی بر نیازهای جامعه است

تفسیر قرآنی رهبر معظم انقلاب مبتنی بر نیازهای جامعه است
حجت الاسلام و المسلمین فرزانه گفت: رهبر معظم انقلاب تفسیر قرآنی را مبتنی بر فهم و نیازهای جامعه تبیین و ارائه می‌کرد.
به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه در چهارمین اجلاسیه همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای به رویکردهای تفسیری رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: آیت‌الله خامنه‌ای، مفسر بزرگ اسلام است که از جامعیت بالایی در اندیشه دینی برخوردار است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: آغاز درس تفسیر مقام معظم رهبری در مشهد مقدس خفقان ستمشاهی در اوج قرار داشت و رژِیم ستمشاهی در این دوران کسی را که با اطلاعیه امام خمینی (ره) می‌گرفتند او را به چند سال زندان محکوم می‌کردند.

وی با بیان اینکه ۲ تفسیر اقلیت و اکثریت در آن زمان وجود داشت، بیان کرد: در خصوص دین سه سوال مطرح است؛ هدف و رسالت دین، قلمرو دین، و دین دار کیست؟ پاسخ به این سوالات رویکرد و رسالت دین مداری را در حوزه‌های مختلف زیستی نشان می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه ایجاد یک محیط متناسب با جسم و روح انسان برای رشد و تعالی را از نخستین اهداف رسالت انبیای الهی دانست و گفت: تعریف درست از دین برایدر برگرفتن نظام زیست انسان از برجسته‌ترین اهداف اهل بیت علیهم السلام است تا انسان بتواند از بستر این نظامات اسلامی و قرآنی گام‌های بزرگ و استواری را در مسیر کمال بردارد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه قلمرو دین به گستره زیست آدمی و تمام محیط‌های پیرامونی زندگی انسان مربوط است، اظهار داشت: سراسر زندگی صحنه‌ای از دین و دین مداری است.

وی به ابعاد تفسیر رهبر معظم اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در عین وضعیت‌شناسی درست جامعه به وظیفه و رسالت خود ناظر به شرایط واقف بوده و از این‌رو تفسیر قرآنی را مبتنی بر فهم و نیازهای جامعه تبیین و ارائه می‌کرد.

ارسال نظرات