۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۷۵۳۱۱
مشاور رییس جمهور در امور روحانیت:

دنیا طلبی و قدرت طلبی از عوامل فتنه در زمان حاضر است

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس جمهور در امور روحانیت گفت: دنیا طلبی، مال اندوزی و قدرت طلبی به عنوان ریشه های اساسی و از جمله عواملی است که خواص را به فتنه می کشاند و از عوامل فتنه در زمان حاضر است.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا مشاور رييس جمهور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا شب گذشته و در چهارمین شب از مراسم سوگواری دهه آخر صفرکه از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، با بیان این که در فتنه کنونی که در کشور رخ داده همه در حال آزمایش هستیم، ابراز داشت: در این فتنه باید به دنبال خودسازی باشیم و حب و بغض ها نباید در تصمیمات ما اثر گذار باشد.

وی ادامه داد: گاهی ضعف فکری و اطلاعات باعث می شود که گروهی نتوانند تحلیل درستی از اوضاع داشته باشند و این امر منجر به این می شود که نتوانند عوامل فتنه را به درستی تشخیص دهند.

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت با اشاره به این که اکنون برخی خواص با قدرت و ثروت در طبقات مختلف جامعه نفوذ دارند و باعث می شوند جامعه به سمت آنان گرایش پیدا کند، اظهار داشت: همه باید با کسب بصیرت راه صحیح را انتخاب کنیم.

وی با تاکید بر این که می بایست با افرادی که از دین خارج شده اند، برخورد شود، افزود: این افراد اکنون قلب اسلام را نشانه گرفته اند و قصد تغییر نظام را دارند؛ به طوری که حتی وحدانیت خدا و امام عصر (عج) را نیز زیر سوال برده اند.

حجت الاسلام بی‌ریا با اشاره به این که نمره نهایی و برآیند آزمایش دنیوی انسان ها در هنگام مرگ نمایان می شود، ادامه داد: اکنون نیز زمان آزمایش ماست که برخی از آن سربلند و برخی سرافکنده خارج می شویم.

وی تصریح کرد: وحدت بر اساس ریسمان الهی معنا می یابد و ما اکنون باید بر اساس نظام عقیدتی و اعتقادی دین، وحدت خود را حفظ کنیم و با توجه به شرایط حال، بصیرت و تکلیف برای افراد چندان سخت نیست./930/د102/ص
ارسال نظرات