۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۷۵۹۴۸۴
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

مسئولیت امانتی در دست افراد است

مسئولیت امانتی در دست افراد است
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: مسئولیت، امانتی در دست افراد بوده و طعمه نمی باشد و هرکسی که در مسئولیتی قرار می گیرد باید در نزد خداوند پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز شهادت شهادت امام باقر(ع) مراسم عزاداری شهادت امام باقر(ع) با حضور جمعی از اساتید، فضلای حوزه و عموم عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در دفتر مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در این مراسم با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام، امام باقر(ع) را شخصیتی گهربار دانست که از دو بحر امام حسن و امام حسین علیهما السلام بهره مند شده است.

وی افزود: امام باقر(ع) حلیف الدعا است و آن حضرت در تمام 34 سال، پابه پای پدر بزرگوارشان در مدینه بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به انواع ملاقات های امام باقر(ع) با مردم و عموم افراد جامعه و زمینه های مراجعه مردم به آن حضرت اظهار داشت: در ملاقات اول پیرمردی که قبلا از کارگزاران بنی امیه بود، نزد امام باقر جهت توبه آمد و آن حضرت(ع) فرمود آیا توبه کنم، مورد قبول خدا می شود؟ امام باقر(ع) با کمال صراحت می فرماید «قبول نمی شود؛ مگر این که حق همه را به آنان پرداخت کنی»

وی افزود: مسئولیت، امانتی در دست افراد بوده و طعمه نمی باشد و هرکسی که در مسئولیتی قرار می گیرد باید در نزد خداوند پاسخگو باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری در کشور، عمل بر طبق مصالح کشور، عدم تحقیر دیگران، لجن پراکنی نکردن و حفظ کردن آبروی اسلام و مسلمین را از جمله خصوصیات مومنان دانست که عمل به این موارد به معنای انجام امر اهلبیت(ع) خواهد بود.

ارسال نظرات