۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۵۹۹۵۱
حجت الاسلام والمسلمین دژکام:

برخی کاندیداها برای رفع مشکلات مردم راه حلی ارائه نمی‌دهند/بیان دردها مشکلات را حل نمی کند

برخی کاندیداها برای رفع مشکلات مردم راه حلی ارائه نمی‌دهند/بیان دردها مشکلات را حل نمی کند
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه بیان دردها مشکلات را حل نمی کند، گفت: برخی کاندیداها فقط به بیان درد و مشکلات مردم می‌پردازند اما راه حل ارائه نمی‌دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز گفت: این رای دادن ایرانی‌ها یعنی ما پرچم عدالت را دوباره می‌خواهیم بلند کنیم و حضور قوی و حداکثری شما یعنی اینکه ما معتقد هستیم با همه ظلم استکبار ولی خدا فطرت بشر را با عشق به عدالت آفریده است و آنکه عادل وصی امیرالمؤمنین(ع) است، یعنی امام زمان(عج) برای اجرای عدالت می آید. یکی از معانی رای شما این است که ایشان زنده هستند و خواهند آمد.
 
وی با اشاره به اینکه بیان دردها مشکلات را حل نمی کند، افزود: برخی کاندیداها فقط به بیان درد و مشکلات مردم می‌پردازند اما راه حل ارائه نمی‌دهند؛ همه مردم می‌دانند فلان درد را دارند، باید راه حل ارائه و به این مهم پرداخته شود که راه حل مشکلات مردم چیست.
 
امام جمعه شیراز اظهار کرد: اصلاح ساختار بودجه، رفع مشکلات صندوق بازنشستگی، توزیع عادلانه درآمد، ارتقای تولید محصولات کشاورزی، رشد تولید، توسعه مسکن، اقتصاد دریا محور، ارتقا نظام سلامت، ارتقا فرهنگ عمومی، حل مشکل خانواده و جمعیت، پیشبرد اهداف در حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، ارتقای نظام آموزشی و نظام علمی، فناوری و پژوهشی و اصلاح نظام اداری تیتر سرفصل‌های برنامه هفتم هستند که باید از سوی کاندیداها مورد توجه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: برخی می خواهند از نو چرخ را اختراع کنند، چرخ ساخته شده باید راه بیفتد و کار کند تا مردم زندگی کنند، علما، اهل علم و اهل فضل از دانشگاهی تا حوزوی باید مسائل و مشکلات جامعه را مطالعه و مطالبه کنند؛ استاد دانشگاه و حوزه نمی‌تواند از این مسائل بی‌اطلاع باشد؛ باید هم خوب یاد بگیریم هم خوب یاد دهیم و هم خوب از رئیس‌جمهور انتخابی مطالبه کنیم.
 
امام جمعه شیراز گفت: این ذهنیت را که تازه می خواهیم فکر کنیم که باید چه کار کنیم را می‌بایست کنار بگذاریم، در شرایط کنونی حاصل چندین دهه تفکر علما و فرهیختگان جمع شده و یکی از میان مردم باید پیدا شود و این ایده‌ها را اجرایی کند. امیدواریم بهترینی که بتواند در این مسیر خدمت کند انتخاب و منشا خدمت شود.
 
وی اضافه کرد: برخی در مناظره‌ها دنبال این هستند که چه کسی کار را برای اجرایی شدن برنامه‌ها بلد است، سرفصل‌های برنامه هفتم مشخص شده و باید به آن عمل شود.
ارسال نظرات