۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۶۰۳۴۰
یادداشت؛

رأی به امید یا ناامیدی؛ کدام را انتخاب می کنید؟

رأی به امید یا ناامیدی؛ کدام را انتخاب می کنید؟
خدمات و دستاوردهای گسترده دولت شهید رئیسی به وسیله روحیه امیدواری و خستگی ناپذیری دولت سیزدهم به دست آمد و انتخابات پیش رو، فرصتی برای انتخابِ رئیس جمهور امیدوار و امید دهنده است؛ نه رئیس جمهور ناامید و ناامید کننده.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بعد از روی کارآمدن دولت آقای روحانی و به قدرت رسیدن تفکر وابستگی به غرب بسیاری از مبانی و اصول اداری و مدیریتی کشور کنار گذاشته شد و همه چیز طبق میل و تمایلات «کدخدا» تنظیم شد و پیش رفت؛ به گونه ای که حتی مسئله آب خوردن مردم ایران نیز به رضایت کدخدای جهان گره زده شد و دولتمردان با دست روی دست گذاشتن و عدم تلاش و خدمت رسانی به مردم، فضای ناامیدی محسوسی را بر اقصی نقاط کشور، حاکم کردند؛ امری که قابل انکار نبوده و همه مردم با گوشت و پوست خود، این ایام را درک کردند و خوب به خاطر سپرده اند.

در آن زمان فضای ناامیدی کشور به حدی رسیده بود که دیگر، بسیاری از مردم امید حل شدن مسائل و مشکلات خود را نداشتند و ناامید از همه جا، حتی در انتخابات آینده نیز، به میزان دوره های قبل شرکت نکردند و یا رای های باطله و سفید افزایش چشمگیری یافت.

با روی کارآمدن دولت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی اما ورق ها برگشت و افراد ناامید با دیدن تلاش و کار جهادی و خستگی ناپذیر بودن شهید جمهور، امیدواری خود را به دست آورده و با چشم خود دیدند که با اتکا به توانایی های درونی و سپردن کارها به جوانان و مدیران لایق، می توان مشکلات را یکی پس از دیگری، حل کرد و امید به آینده و رونق کشور داشت.

م/ رأی به امید یا ناامیدی؛ کدام را انتخاب می کنید؟

با فعالیت های شبانه روزی دولت خدمتگزار و مردمی شهید رئیسی، بسیاری از خرابی های دولت قبل، ترمیم و مشکلات کشور همچون تعطیلی کارخانه ها و مشکلات سیاست خارجی حل و فصل شد و رونق اقتصادی پایه گذاری شد. از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان اسفند ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۰ هزار کارگاه نیمه فعال به ظرفیت اسمی رسیده و ۳۰۰۰ واحد بزرگ و متوسط تعطیل شده به چرخه تولید برگردانده شدند و ۹۰۰۰ واحد تولیدی تعطیل از شرایط بحرانی عبور کردند.

بازگشت کارخانه‌های راکد به مدار تولید حاصل تلاش‌های بی وقفه شهید رئیسی در جریان سفرهای استانی بود که به کارگران این مجموعه‌ها روحیه تازه‌ای بخشیده شد. طبق آمارها تا پایان سال ۱۴۰۲ از طریق احیای واحدهای تولیدی راکد، افتتاح طرح‌های صنعتی جدید و افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تعداد ۶۴ هزار و ۱۳۴ شغل جدید در کشور به ‌وجود آمد.

رشد اقتصادی مثبت 4 درصدی پس از 10 سال، جهش صادرات نفت خام و میعانات گازی، کاهش نرخ رشد نقدینگی، سواپ گازی ایران ترکمنستان آذربایجان پس از ۵ سال توقف، عضویت دائم در شانگهای پس از 15 سال عضویت بصورت ناظر، رشد 60 درصدی خرید گندم، کاهش نرخ بیکاری، راه اندازی کریدور شمال جنوب، حذف ارز رانتی ۴۲۰۰ و رفع موانع تولید، تسهیل صدور مجوز کسب و کارها، پوشش ۹۰ درصدی بیمه ناباروری، بهره‌برداری از 6 نیروگاه برق با ظرفیت ١٠٢۶ مگابایت و بسیاری از دستاوردهایی که رسیدن به یکی از آن دستاوردها، آرزوی دولت روحانی بود، از جمله خدمات و دستاوردهای بسیار گسترده ای است که به وسیله روحیه خستگی ناپذیر دولت سیزدهم و شخص شهید آیت الله رئیسی به دست آمد.

م/ رأی به امید یا ناامیدی؛ کدام را انتخاب می کنید؟

با دیدن این دستاوردها و بالا رفتن قدرت چانه زنی ایران اسلامی در مجامع بین المللی، حضور با قدرت و صلابت ایران در منطقه و جهان و تقویت عزت ملی سبب شد تا امید به آینده در میان مردم رشد کرده و نگاه امیدوارانه به حل مشکلات و رفع موانع موجود در کشور تقویت شود؛ اما از بد حادثه رئیس جمهور محبوب مردم ایران به شهادت رسید؛ البته آن هم در راه خدمت رسانی به مردم و تلاش و کوشش برای اعتلای اقتصادی و بهبود معیشت ملت ایران.

با سقوط بالگرد ریاست جمهوری، ساختمان بنا شده برای رونق اقتصادی کشور و اعتلای ایران عزیز با از دست رفتن رئیسی عزیز نیمه تمام ماند.

اکنون زمان انتخاب رئیسیِ دیگر شده و ملت ایران باید با آمدن به پای صندوق های رأی، خادم دیگری همچون شهید رئیسی را برگزینند و رئیس جمهوری خستگی ناپذیر و امیدوار به آینده را انتخاب کنند تا ریل گذاری شهید رئیسی تداوم پیدا کرده و با حل شدنِ مشکلات، وضعیت مطلوب و رشد اقتصادی مد نظر، حاصل شود.

امروز روز انتخابِ رئیس جمهور امیدوار و امید دهنده است؛ نه رئیس جمهور ناامید و ناامید کننده. إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ «خداوند حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خودِ آن قوم، حالشان را تغییر دهند».

سعید چراغی

ارسال نظرات