۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۷۶۲۱۸۶
استاد حوزه علمیه:

مداحان نسبت به انحراف در عزاداری های مراقب باشند

مداحان نسبت به انحراف در عزاداری های مراقب باشند
اصفهان – حجت الاسلام فرجی با تأکید بر اینکه مداحان باید نسبت به انحراف درعزاداری های مراقب و هوشیار باشند، گفت: برنامه دشمن انحراف در عزاداری ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی صبح امروز در مراسم پر فیض زیارت عاشورا که در خانه تاریخی آل یاسین برگزار شد، گفت: همه ادیان مدیون حسین ابن علی(ع) هستند.

وی آسیب‌های دین که به نام به دین وارد شده است را جدی دانست و با بیان اینکه وظیفه ما آسیب شناسی است، افزود: ما باید عاشورا را بفهمیم نه اینکه عاشورا بسازیم، ما باید عاشورا را بشناسیم نه اینکه کربلا بسازیم، ما باید مصیبت بخوانیم نه اینکه مصیبت بسازیم.

استاد حوزه علمیه گفت: مصیبت ساختن و کربلا ساختن و عاشورا ساختن سبب خواهد شد تا ماهیت عاشورا نابود شود.

وی با تأکید بر اینکه دهه سازی کردن سبب خواهد شد عاشورا ماهیت خود را از دست بدهد، اظهار داشت: برنامه دشمن انحراف در عزاداری‌ها است و این سادگی است اگر تصور کنیم دشمن بیکار است و کاری به کار ما ندارد.

حجت الاسلام فرجی منقش کردن لباس‌های مشکی عزاداری به آرم صلیب و شیطان پرستی را نشانه انحراف در عزاداری‌ها دانست و افزود: اگرعاشورا سازی کنیم دشمن برای ما برنامه خواهد داشت.

وی به لزوم روشنگری انحرافات درعزاداری‌ها تأکید کرد و اظهارداشت: دشمن می‌داند بزرگترین پایگاه دین و تشیع زنده نگه داشتن عاشورا و تاسوعا است، از این رو همیشه به دنبال تعطیلی و یا انحراف مراسم عزاداری امام حسین(ع) است.

به گفته وی امروز دشمن سعی دارد از راه انحراف در دین به خصوص ورود خرافات در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در دین اسلام انحراف ایجاد کند.

حجت الاسلام فرجی با تأکید بر اینکه مداحان باید نسبت به انحراف در عزاداری‌های مراقب و هوشیار باشند، افزود: مداحان به عزاداری‌ها نه اضافه کنند و نه از آن کم کنند و آنچه که اصل عزاداری است نه بیشتر و نه کم‌تر بیان کنند.

وی با اشاره به لزوم ترویج اسلام ناب در عزاداری‌ها و جامعه گفت: مداحان در ماه محرم باید نسبت به ترویج دین و دوری از خرافات در عزاداری‌ها مراقب و هوشیار باشند.

به گفته وی ماه محرم مجالی برای تبلیغ دین و اسلام ناب است و مداحان از این فرصت برای اسلام ناب محمدی استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه برداشتن برخی نماد‌ها درعزاداری‌ها را نشانه انحراف در عزاداری‌ها دانست و ابراز داشت: برداشتن آهن آلات در عزاداری به غیر صلیب هیچ معنا و مفهومی ندارد و این چیزی که از اروپای شرقی وارد کشور شده است.

حجت الاسلام والمسلمن فرجی با تأکید بر بازنگری عاشورایی گفت: ما امروز به یک بازنگری عاشورایی نیاز داریم، عاشورا به اندازه‌ای محزون است که نیازی به برخی مطالب اضافه ندارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هدف از قیام امام حسین(ع) ترویج دین و امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: اگر در این مراسم‌ها نتوانیم دین را در افکار جوانان جای دهیم ثمره و بهره مناسب از ماه محرم نبرده ایم.

مراسم زیارت عاشورا همه ساله در دهه دوم ماه محرم از سوی روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری کاشان در خانه تاریخی آل یاسین برگزار می‌شود، بیش از یک قرن است که مرثیه خوانی در خانه‌ی تاریخی آل یاسین کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات