۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۶۵۹۹۶
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

حرم حضرت معصومه محل حضور انوار چهارده‌معصوم است

حرم حضرت معصومه محل حضور انوار چهارده‌معصوم است
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حرم حضرت معصومه(س) محل حضور و بروز انوار چهارده‌معصوم(ع) است و در زیارت‌نامه ایشان باحالت حضور آنها را مخاطب قرار می‌دهیم، گفت: فضای قم فضای نورانی و معنوی است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در سخنرانی معارفی دومین شب ایام معصومیه در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مهم‌ترین مناسبت ماه ربیع‌الاول ولادت پیامبر(ص) و فرزندشان امام جعفر صادق(ع) است و باید مکرر از فضایل و مناقب این دو بزرگوار گفته شود، اظهار داشت: پیامبر ما برترین انبیا و اولیای الهی از اولین و آخرین هستند و همه انبیا، امامان و هستی زیرمجموعه این وجود نورانی هستند.

 وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) فرمودند خدای متعال مخلوقی برتر و بالاتر از پیامبر ما خلق نکرده است، افزود: همه انبیا و امامان و فرشتگان و موجودات عالم شعاع نور پیامبر ما هستند و زیرا پیامبر به جابر فرمودند اولین چیزی که خدا خلق کرد نور من بود و از این نور همه عالم و هستی و موجودات را خلق کرده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه به مناسبت ولادت پیامبر باید یک ماه جشن گرفته شود، گفت: حضرت عیسی که خودشان پیامبر اولوالعزم هستند وقتی نور وجودی پیامبر اسلام را دیدند دعا کردند که خدایا من را از امت این پیامبر قرار ده و خدا هم دعای ایشان را مستجاب کرد و طبق روایات عیسی روح‌الله (ع) الان زنده هست و روزی که امام‌زمان (عج) در کنار خانه کعبه ظاهر شدند حضرت عیسی (ع) می‌آیند و با امام‌زمان بیعت می‌کنند و از یاران و انصار امام‌زمان (عج) خواهند بود.

وی با بیان اینکه درباره حضرت موسی کلیم‌الله (ع) هم همین دعا را داریم که فرمودند خدایا من را از امت این پیامبر قرار ده، افزود: حضرت ابراهیم (ع) نیز که به مقام امامت رسیدند انوار پیامبر و امیرالمؤمنین، حضرت زهرا و یازده امام را در آسمان دید که اطرافشان نور اصحاب در حال طواف است، لذا از خداوند درخواست کرد که خدا او را از شیعیان امیرالمؤمنین (ع) قرار ده و خدا دعایش را مستجاب کرد و در آیه ۸۳ سوره صافات به این موضوع اشاره شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه زیارت رسول‌الله(ص) بالاترین زیارت است گفت: هرچه شخصیت افراد بالاتر باشد زیارتشان هم رتبه بالاتری دارد؛ بنابراین باید برای پیامبر بیشتر جلسه برگزار کنیم و از پرداختن به ابعاد شخصیتی پیامبر مضایقه نکنیم.

 وی با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم ابراز داشت: حضرت معصومه(س) از شخصیت‌هایی هستند که متصل و تربیت‌یافته ائمه بودند و امام هشتم برای خواهرشان زیارت‌نامه انشا کردند و آداب زیارت را هم خود امام هشتم بیان کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه حرم حضرت معصومه(س) محل حضور و بروز انوار چهارده‌معصوم است و در زیارت‌نامه ایشان با حالت حضور آنها را مخاطب قرار می‌دهیم، افزود: فضای قم فضای نورانی و معنوی است و باید حضور در این فضا را قدر بدانیم و به زیارت حضرت برویم تا شفاعت بانو نصیب ما شود.

ارسال نظرات