۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۸۵۴۱۳
آیت الله شفیعی:

گسترش فعالیت های قرآنی نیاز ضروری جامعه امروز است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تعالی و گسترش فرهنگی به ویژه در زمینه قرآنی را از نیازهای ضروری جامعه دانست.
آيت الله شفيعي در نمايشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در مراسم اختتامیه نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خوزستان، با تسلیت شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) گفت: نقش کتاب به ویژه کتاب های دینی در زندگی انسان ها بسیار بنیادین و اساسی است و موفق ترین افراد کسانی هستند که به کتاب علاقه مندند و با آن انس دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: کتاب و کتابخانه هیچ گاه کهنه نمی شود؛ بلکه همیشه تر و تازه بوده و پا به پای فطرت انسان حرکت و به پیش می رود که در این زمینه روایات فراوانی از بزرگان دین نقل شده است.

نایب رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، یکی از مصادیق برپایی اینگونه نمایشگاه ها را ترویج فرهنگ دینی و قرآنی دانست و اظهار داشت: جامعه، نیاز به تعالی و گسترش فرهنگی به ویژه در زمینه قرآنی دارد و باید فرهنگ قرآنی را در این استان تقویت کنیم.

استاد عالی حوزه علمیه، با بیان این که قرآن، بهترین و کامل ترین کتاب آسمانی است، تصریح کرد: قرآن مربوط به یک نسل یا یک قرن نیست؛ بلکه مربوط به همه اعصار و زمان ها است و با هر بار خواندن و تدبر در آن به نکات و موضوعات جدیدی پی می بریم.

وی با بیان این که کتاب، ابزاری است که به برکت آن علوم و معارف بسیاری وارد صحنه علم، معارف و دانش شدند، تصریح کرد: اگر کتاب نبود ذهن آدمی هیچ گاه به سوی مسائل پیش نمی رفت، از این رو نقشی بسیار حساس و مقدس دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: اگر چه کار فرهنگی بسیار سخت و مشکل است و موانع، محدودیت ها و مقتضیاتی دارد؛ اما وظیفه ایجاب می کند که در این زمینه کار کرد و اثرگذارترین افراد نیز در این وادی روحانیان هستند.

آیت الله شفیعی خاطرنشان کرد: از آنجا که خودم هم یک خوزستانی هستم، تنها به این دلیل در این استان ماندگار شدم تا بتوانم قدمی برای تعالی دینی مردم خوزستان بردارم و با نوشتن کتاب، سخنرانی، تدریس، شرکت در سمینارها، کنگره ها و بزرگداشت ها سعی دارم به آگاه سازی مردم در این زمینه بپردازم.

گفتنی است، در پایان از غرفه داران، خبرنگاران و دست اندرکاران فعال در نمایشگاه قرآن کریم خوزستان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد./945/پ202/س
ارسال نظرات