۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۸۵۶۹۳

برنامه های معنوی شب قدر در بقاع متبرکه مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مراسم پر فیض شب های قدر امسال در 60 امامزاده و بقعه متبرکه استان مازندران برگزار شد.
مدير كل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر اقاف و امور خیریه مازندران، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: مراسم پر فیض شب های قدر در 60 امامزاده شاخص استان برگزار شد.

وی با بیان این‌که همزمان با شب های پر فیض قدر برنامه های متنوعی در امامزادگان و اماکن متبرکه مازندران برگزار شد، افزود: برنامه هایی نظیر قرآن به سر، قرائت دعای پر فیض جوشن کبیر و مداحی و مناجات با حضور گسترده عاشقان به مولا و مهمانان خداوند سبحان از جمله مهم ترین برنامه های شاخص شب های قدر بوده است.

حجت الاسلام سهرابی همچنین با اشاره به جایگاه والای حضرت علی(ع) و شب های قدر و نزول قرآن گفت: در بین ماه های سال ماه رمضان از فضیلت خاصی برخوردار و در بین روزها و شب های ماه رمضان شب های قدر دارای ویژگی و برجستگی است که در قرآن کریم یک شب به هزار ماه تعبیر شده است.

مدیر اقاف و امور خیریه مازندران، همچنین از اهدای بیش از هشتصد میلیون ریال به فقرا و یتیمان در قالب سبد کالا، افطاری و سحری در ماه رمضان خبر داد و افزود: این برنامه هر سال از سوی این اداره کل در ماه مبارک رمضان اجرایی می شود.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که مازندران از نظر تعداد موقوفه در رتبه سوم کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیزده هزار و 546 مورد موقوفه در استان شناسایی شدند که دارای بیش از 132 هزار رقبه هستند.

وی با اشاره به این‌که حدود شصت درصد موقوفات استان برای سوگواری و عزاداری حضرت سیدالشهدا در ماه های محرم و صفر است، تصریح کرد: موقوفات دیگر در موضوعات مختلف همچون ماه رمضان، ایام ولادت ها و شهادت ها و نشر گسترش فرهنگ قرآنی و دینی و مذهبی هزینه می شود.

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به نیاز استان به تعداد بیشتر موقوفات جدید گفت: از همه خیرین نیکوکار سطح استان درخواست می شود که موقوفات جدیدی را که وقف می کنند طبق نیاز روز وقف و نیات آنان را طبق زمان حال بویژه امورات قرآنی سوق دهند.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که مردم و دستگاه های اجرایی که در زمین موقوفه زندگی می کنند باید اجاره بهای موقوفه را پرداخت کنند، تصریح کرد: آن دسته از افرادی که هنوز اجاره خود را پرداخت نکردند باید با اوقاف و امورخیریه قرارداد ببندند و مطمئن باشند که عوائد حاصل از این موقوفات طبق نیات واقفان هزینه خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات