۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۲:۳۷
کد خبر: ۸۵۷۲۶
با حضور امام جمعه؛

همایش ناصحان امر به معروف و نهی از منکر در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هشتمین همایش جامعه اسلامی ناصحین استان قم، با حضور امام جمعه، مسؤولان قضایی و شماری از مدیران فرهنگی استان، در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.
همایش ناصحان امر به معروف و نهی از منکر در قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هشتمین همایش جامعه اسلامی ناصحین استان قم، در شب بیست و پنجم ماه مبارک رمضان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم، مصطفی گنجی دادستان، حجت الاسلام خلیلی رییس کل دادگستری استان، و شماری از ناصحان فریضه امر به معروف و نهی از منکر، در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این همایش که به همت جامعه اسلامی ناصحین استان قم برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی قم، در سخنانی امر به معروف و نهی از منکر را از جمله فرائض و ضروریات دین مبین اسلام دانست و از تلاش های صورت گرفته در قم در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قدردانی کرد.

وی اخلاص و بهره گیری از تجارب افراد موفق را از جمله رسالت ها و وظایف ناصحان امر به معروف و نهی از منکر دانست و احیای این فریضه الهی را رسالتی بزرگ خواند.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: برای احیای این دو فریضه الهی به معلومات و خودسازی نیاز مبرم است، اگر معلومات کافی در اختیار نباشد، به خطا خواهیم رفت و اگر تهذیب نفس وجود نداشته باشد، کلام و بیان ناصح تاثیرگذاری لازم را نخواهد داشت.

حجت الاسلام کرمی رییس دانشگاه پیام نور قم نیز در این همایش، به تبیین و تشریح راه های برقراری ارتباط صحیح با مخاطب پرداخت و خاطرنشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر و ناصحان فعال در این زمینه، قبل از اینکه به رفتار شخص و مخاطب بیندیشند، باید عواطف او را درنظر بگیرند.

وی مبانی روانشناسی دین مبیبن اسلام را بسیار جامعه، آموزنده و کارساز توصیف کرد و گفت: در امر به معروف و نهی از منکر، مخاطب شناسی یک اصل اساسی و مهم است، ناصحان باید شیوه های ارتباط با جامعه به ویژه نسل جوان را تمرین کنند و سپس نسبت به امر به معروف اقدام نمایند.

حجت الاسلام کرمی تاکید کرد: برای برقراری ارتباط صحیح باید روش های اسلامی را بکار برد، رفع عایق، دفع مانع و ایجاد امنیت روانی برای مخاطب از جلمه این شیوه ها است که ناصحان امر به معروف و نهی از منکر باید به آن توجه کنند.

در ادامه این همایش نیز حجت الاسلام آقامیری، مسؤول شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین قم، گزارشی از برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات داوطلبانه ناصحان عضو این تشکل مردمی در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر ارائه کرد و در سخنانی احیای این فریضه الهی را وظیفه و رسالتی همگانی دانست و خواستار ایفای نقش آحاد مختلف جامعه در این راستا شد.

وی با بیان اینکه مسؤولان نظام اسلامی دلسوز و معتقد به مبانی و ارزش های اسلامی هستند تصریح کرد: باید با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و همکاری همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط، فضای جامعه را برای هنجارشکنان اجتماعی و اخلاقی ناامن کنیم.

حجت الاسلام آقامیری، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی دانست و ایفای نقش در این خصوص را منحصر در فعالیت و ماموریت چند دستگاه و نهاد ندانست. /924/پ202/ص


ارسال نظرات