۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۸۸۰۵۸
معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت:

فعالیت‌های رسانه‌ای کشور نیازمند بومی‌سازی است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت با بیان این‌که هنوز کار جدی در حوزه رسانه ای انجام نداده ایم، گفت: در این مسیر نیازمند بومی سازی رسانه ای هستیم البته کارهایی صورت گرفته؛ اما کافی نیست.
دين و رسانه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدرضا باقری، معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت، 25 مهر ماه، در دومین نشست حضور آستان قدس در صحنه بین الملل با عنوان «تبلیغات دینی در فضای مجازی و رسانه های ماهواره ای»، که در تالار بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، بیان این‌که در میدان رسانه گرفتار نوعی سایش و فرسایش شده ایم، اظهار داشت: تدبیر مدیران طراز اول همواره این بوده است که از این سایش و فرسایش جلوگیری کنند.

وی با بیان این‌که در برابر شبکه هایی همچون نجات تی وی، شبکه اهل البیت ما فعال است، گفت: با این وجود هنوز کار جدی در حوزه رسانه ای انجام نداده ایم و در این مسیر نیازمند بومی سازی رسانه ای هستیم البته کارهایی صورت گرفته؛ اما کافی نیست.

باقری ادامه داد: همگرایی و هم افزایی در تبلیغات و در حوزه رسانه یک ضرورت است و تا زمانی که این هم افزایی و هم گرایی را جا نیندازیم باید از افراط گرایی پرهیز کنیم زیرا از این ناحیه ضربه خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه حربه دشمن، مذهب علیه مذهب است، افزود: در عرصه تبلیغات ضروری است از روش های نوین بهره ببریم، در حال حاضر فیس بوک چند میلیون عضو دارد ما باید افراد صاحب صلاحیت را وارد دنیای مجازی کنیم.

معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت با تأکید بر این‌که ورود به دنیای مجازی منجر به تقویت و توسعه دین می شود، اظهار داشت: باید قبول کنیم در حال حاضر پنجاه سال از غرب و کشورهای غربی در دنیای مجازی عقب هستیم؛ از این رو باید بیشتر در این حوزه وارد شده و کارهایی را انجام دهیم؛ دولت هایی در آفریقا، فقط با تبلیغات جابجا شدند از این رو استفاده از روش های جدید ضروری است.

وی وجود کاربران نوجوان و جوان را نوعی مزیت برای ما عنوان و خاطر نشان کرد: سایت های ما باید مشاورانی داشته باشند تا پاسخ‌گوی سؤالات کاربران باشند و بتوانند کاربران غیر مذهبی و کمتر مذهبی که اکثرا جوان و یا نوجوان هستند را جذب کنند.

باقری با بیان این‌که همه کشورهای دنیای امروز به دنبال منافع خود هستند و با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران منافع خود را در گرو منافع اسلام می داند، افزود: ایران به دلیل همین استراتـژی همواره با چالش روبه‌رو بوده است و از سوی کشورهای مختلف مورد عناد و دشمنی قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که قطب قدرتمند اسلام به رهبری امام احیا شد، خاطر‌نشان کرد: دنیا شاهد تولد یک قطب قدرتمندی به نام اسلام بود که به رهری امام خمینی(ره) احیا شد.

وی با اشاره به گستردگی رسانه های غربی و ضد اسلامی، ابراز داشت: یک روزنامه انگلیسی که در حومه پاریس چاپ می شود که مالکش نیویورک تایمز آمریکایی است در 31 نقطه دیگر جهان نیز چاپ می شود و در 180 کشور به فروش می رسد؛ از این رو در مواقعی همچون جریان غزه به یکباره اخبار دنیا خاموش می‌شود؛ زیرا این شبکه‌ها هستند که اصلا چنین موضوعی را زیر پوشش قرار نمی‌دهند.

باقری تصریح کرد: کشورهای سلطه‌گر تنها به پوشش قرار ندادن اخبار مربوط به غزه و امثال آن و راه‌اندازی شبکه‌های مخالف اکتفا نکرده و میان مسلمانان آمدند و سیاست قدیمی و همیشگی خود حمله به تشیع را به کار بستند./934/پ202/س
ارسال نظرات