۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۸۸۵۵۷
امام جمعه چالوس:

دستاورهای علمی و پژوهشی حوزه باید بیشتر برای جامعه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس دستاورهای علمی، پژوهشی و تبلیغی حوزه های علمیه باید بیشتر برای جامعه تبیین شود، افزود: هنوز بخش زیادی از اقشار مختلف جامعه با اقدامات بزرگ حوزه های علمیه و طلاب آشنایی ندارد.
امام جمعه چالوس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد مهدی راشدی، امام جمعه چالوس، امروز درنشست مدیران و مؤوسسان مدارس علمیه خواهران مازندران که در استانداری برگزار شد، با بیان این که توسعه و تقویت مدارس علمیه حقیقتی انکارناپذیر است، گفت: باید موانع توسعه و تجهیز حوزه های علمیه در مناطق مختلف برداشته شود.

وی با بیان این که دستاورهای علمی، پژوهشی و تبلیغی حوزه های علمیه باید بیشتر برای جامعه تبیین شود، افزود: هنوز بخش زیادی از اقشار مختلف جامعه با اقدامات بزرگ حوزه های علمیه و طلاب آشنایی ندارد.

امام جمعه چالوس حوزه علمیه را منشأ پیدایش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ازحوزه آغاز شد و پایه های این نظام الهی از سوی حوزویان مستحکم شد.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که حوزه و روحانیت امروز در مقابل شبهات اعتقادی، سیاسی، معرفتی و فرهنگی استکبار جهانی وظیفه سنگینی برعهده دارند، بیان داشت: باید ابزار مناسب دراختیار این قشرتأثیر گذار جامعه قرار گیرد تا توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

وی با تأکید براین که حوزه و روحانیت امروز همه توان خود را برای پاسخگویی به شبهات دینی به کار گرفته است، ادامه داد: همه متولیان دینی و فرهنگی وظیفه دارند، حوزه را دراین عرصه همراهی کنند.

امام جمعه چالوس دربخش دیگری ازسخنان خود با بیان این که جذب نیروی های فارغ التحصیل حوزه های علمیه باید در دستور کار متولیان فرهنگی و دینی جامعه قرار گیرد، ادامه داد: متأسفانه امروز از تخصص بسیاری از فارغ التحصیلان حوزه درجای خود استفاده نمی شود.

حجت الاسلام راشدی همچنین ازمسؤولان دستگاه های مختلف شهرستان ها خواست تا درصدی از بودجه فرهنگی خود را برای تقویت مدارس علمیه مناطق اختصاص دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در ادامه این نشست، حوزه های علمیه را منشأ و خواستگاه انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز حمایت ازحوزه یک وظیفه وتکلیف است.

عبدالوحید فیاضی، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، با بیان این که دستگاه تعلیم و تربیت از همه ظرفیت ها برای بهره گیری بیشتر طلاب و روحانیان در مدارس استفاده می کند، گفت: در حال حاضر 500 خواهر طلبه نماز جماعت را در مدارس دخترانه استان اقامه می کنند.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی 322 مدرسه قرآنی در مازندران، از خواهران طلبه برای همکاری دراین مدارس قرآنی دعوت کرد./950/پ202/الف
ارسال نظرات