۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۹۰۷۵۸
امام جمعه نور:

تریبون های نماز جمعه نقش مهمی در خنثی کردن فتنه های دشمنان دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با بیان این که تریبون نماز در طول سی سال گذشته بسیاری از فتنه های دشمنان را خنثی کرد، گفت: ائمه جمعه شهرهای مختلف کشور هر هفته با روشنگری های خود توطئه های دشمنان را برای مردم بازگو می کنند.
امام جمعه نور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سیدحسین امیری، امام جمعه نور، امروز در مراسم معارفه رییس ستاد برگزاری نمازجمعه این شهرستان، به جایگاه رفیع نمازجمعه در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: نمازجمعه، نماز دشمن شکن و یکی از سنگرهای مهم جمهوری اسلامی برای مبارزه با دشمنان است.

وی افزود: نمازجمعه موجب استحکام هرچه بیشتر پایه های اساسی نظام اسلامی و در حقیقت سنگر نفوذ ناپذیر جمهوری اسلامی است.

امام جمعه نور به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در خصوص جایگاه نماز کشور اشاره کرد و بیان داشت: نمازجمعه در راس همه امور است.

وی با بیان این که پایگاه عبادی و سیاسی نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون همواره خارچشم دشمنان بوده است، بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی در طول سی سال گذشته همیشه از حضور گسترده مردم در نماز جمعه هراسان بوده و هستند.

حجت الاسلام امیری با تأکید براین که تریبون نماز در طول سی سال گذشته بسیاری از فتنه های دشمنان را خنثی کرد، ادامه داد: ائمه جمعه شهرهای مختلف کشور هر هفته با روشنگری های خود توطئه های دشمنان را برای مردم بازگو می کنند.

وی اظهارداشت: نمازجمعه به دلیل اینکه یک جایگاه فرهنگی ویژه ای در میان مردم داشته و انتظارات مردم از نمازجمعه تبیین مبانی دینی و اسلامی بر متن نمازجمعه و حواشی آن هست به نظر می رسد این امر از سوی مسؤولان که روحانی باشد بهتر می تواند خواسته های به حق مردم را از ستاد برگزاری نمازجمعه برآورده کند.

امام جمعه نور در ادامه با بیان این که خوشبختانه در شهرستان توجه ویژه ای به نمازجمعه می شود، گفت: مسؤولان شهرستان نیز باید در حد امکان در نمازجمعه کنار مردم حضور یفعال داشته باشند.

حجت الاسلام امیری با بیان این که ستاد برگزاری نمازجمعه ازاهمیت ویژه ای برخوردار است، بر روحانی بودن مسؤولان برگزاری نمازجمعه تاکید کرد.

وی اضافه کرد: همه تلاش مسؤول برگزاری نمازجمعه باید برای جذب بیشتر مردم به ویژه جوانان و باشکوه تر برپاشدن نمازجمعه باشد.

امام جمعه نور برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی صبح جمعه قبل از برپایی نماز، برگزاری نشست های پرسش و پاسخ، برنامه ریزی های مدون برای حضور دانش آموزان در نمازجمعه، ساماندهی اعضای ستاد، فعالیت سازمانی و تشکیلاتی، شناساندن وظایف اعضای ستاد و برگزاری نشست های تخصصی با اعضای ستاد و مسؤولان گروه های تخصصی را از وظایف مهم مسؤول برگزاری نمازجمعه عنوان کرد.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات خسرو سالاری رییس سابق ستاد برگزاری نمازجمعه نور قدردانی و حجت الاسلام موسوی به عنوان رییس جدید ستاد نماز جمعه این شهرستان منصوب شد./950/پ202/الف
ارسال نظرات