۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۹۴۲۵۹
بخش پایانی/در جمع طلاب مدرسه علمیه علوی قم مطرح شد؛

تحلیل و واکاوی جریان های انحرافی بعد از انقلاب به روایت نماینده مجلس خبرگان رهبری

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، با تحلیل و واکاوی جریانات مختلف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، نقش مقام معظم رهبری را در عبور کشور از این بحران ها بسیار برجسته عنوان و روی کار آمدن دولت نهم را به بازگشت قطار انقلاب به ریل اصلی آن تشبیه کرد.
آيت الله کعبي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شب گذشته، در جمع طلاب مدرسه علمیه علوی قم، با تحلیل و بررسی مسائل و جریانات مختلف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و واکاوی فتنه سال گذشته و حماسه ملت در نهم دی ماه پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه مبانی اندیشه سیاسی در اسلام و انقلاب و ماهیت و حقیقت نظام اسلامی باید بازخوانی و برای نسل جوان تبیین شود، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران با الهام از قیام عاشورا و کسب تجربه از انقلاب های مختلف و بر اساس آموزه های اسلامی و دینی شکل گرفت.

آیت الله کعبی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل پایه های نظام را از طریق استقرار سریع نهادها و مؤسسات و دستگاه های قانونی محکم کردند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان امیدوار بودند بعد از مدت اندکی انقلاب سرنگون شود، اما با تثبیت شدن پایه های نظام، دشمنان نیز توطئه های پیچیده ای را برای ضربه زدن به نظام اسلامی آغاز کردند.

وی با بیان اینکه جریان انحراف در ماهیت انقلاب اسلامی مراحل مختلفی را پشت سرگذاشته است، تصریح کرد: التقاط متاثر از مارکسیسم، منافقین خلق، التقاط متاثر از ناسیونالیسم، التقاط بعد از دفاع مقدس، انحراف متاثر از مدل توسعه غربی از جمله مهم ترین انحراف هایی بود که ما شاهد آن بودیم.

آیت الله کعبی تاکید کرد: در دوره انحراف متاثر از مدل های توسعه غربی، با این استدلال که اگر کشور ساخته شود، این امور به مرور زمان حل خواهد شد، امور فرهنگی در کشور مغفول ماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در این دوران بارها مقام معظم رهبری نسبت به شبیخون فرهنگی و فاصله طبقاتی هشدار دادند، اما جریان حاکم با شعار تعدیل اقتصادی به شکاف طبقاتی در کشور دامن زد و از دل آن اشرافی گری و قشر مرفه بی درد بیرون آمد.

آیت الله کعبی التقاط متاثر از لیبرال دمکراسی را انحرافی دیگر از ماهیت انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: در این جریان که با شعار توسعه سیاسی و جامعه مدنی به میدان آمده بود، توسعه سیاسی به مساله و شعار اصلی بدل شد و موازین اصلی و اسلامی به مساله فرعی تبدیل گردید.

وی تاکید کرد: در این دوران با ایجاد تقابل موهوم بین اسلامیت و جمهوریت، جمهوریت را غلبه دادند، در حالی که جمهوری و اسلامی یک حقیقت واحده است که بر پایه مردم سالاری دینی استوار شده است.

آیت الله کعبی افزود: اینها با شعار امام وارد صحنه و عرصه شدند، ولی رویکرد کلی آنها لیبرالی بود.

وی شتاب در فرایند عرفی شدن و سکولاریزیون را انحراف دیگر از ماهیت انقلاب اسلامی خواند و ابراز داشت: این لایه های انحراف به این سمت حرکت می کرد که عده ای می گفتند باید در صحنه عمل کشور را به سمت عرفی شدن و سکولاریسم پیش برد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: اینها برای عملی کردن ایده های خود گفتند باید موانع سکولار شدن کشور را برطرف کرد، از این رو گفتند باید قوانین مانع تحقق این مساله از جمله نظارت شورای نگهبان، ولایت فقیه و نهادهای انقلابی مثل سپاه و بسیج و جریانات اصیل روحانیت در صحنه نباشند.

وی خاطر نشان ساخت: اینها برای عبور از موانع سکولار شدن کشور، طرح هایی را از جمله نفوذ در حاکمیت با شعار چانه زنی از بالا و فشار از پائین، تشریفاتی نشان دادن ولایت فقیه و حاکمیت دوگانه را مدنظر و در دستور کار داشتند.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: اینها در هشت ساله اصلاحات به گونه ای فشار آوردند که مدل شوروی سابق در کشور اتفاق بیفتد، در این دوران غرب نیز به این مساله کاملا امیدوار بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مقام معظم رهبری در مقابله با این جریان قاطعانه به میدان آمده و گفتند نه آقای خاتمی گورباچف است و نه قانون اساسی ما قانون شوروی و نه ملت ما ملت شوروی هستند.

وی گفت: رهبری در این عرصه اصلاحات را به دو دسته آمریکایی و اسلامی تقسیم بندی کرده و گفتند ما هرگز به اصلاحات آمریکایی میدان نمی دهیم و اصلاحات اسلامی را تایید می کنیم و ملت هوشیار ایران هم اصلاحات آمریکایی را پس زدند.

آیت الله کعبی ابراز داشت: یکی از تدابیر مقام معظم رهبری در آن دوران برای صیانت از انقلاب اسلامی، گفتمان سازی از جمله جنبش نرم افزاری، جنبش عدالتخواهی و مسائلی از این قبیل بود و با این تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری ترفند دشمنان خنثی و راه نفوذ آنان بسته شد.

وی با بیان اینکه با روی کارآمدن دولت نهم، مسائل دگرگون شد افزود: این دولت برپایه گفتمان انقلاب، امام و رهبری و با هدف مبارزه با فقر، تبعیض و فساد شکل گرفت و ملت نیز با تیزبینی و بصیرت و آگاهی از فرایندهای طی شده دنبال شخصی بودند که حقیقت و ماهیت انقلاب را پیگیری و دنبال کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ابراز داشت: خوشبختانه در دولت نهم کارهای بسیار خوبی در همه ابعاد اقتصادی ،مبارزه با فقر، محرومیت زدایی، تحقق عدالت و بخش فرهنگ انجام شد و دولت شبانه روز مشغول کار و فعالیت بود.

وی با تاکید بر اینکه ما نباید دوران برش های انحرافی که در انقلاب ایجاد شد را فراموش کنیم، تصریح کرد: در دولت نهم قطار انقلاب اسلامی در ریل اصلی خود قرار گرفت و به پیش رفت و دولت  اقدامات شجاعانه خوبی انجام داد و چرخه عظیم پیشرفت کشور و عدالت به راه افتاد.

آیت الله کعبی حوادث بعد از انتخابات را نتیجه بخشی از فرآیند برش های انحرافی شکل گرفته در سال های بعد از انقلاب اسلامی دانست و گفت: بهانه تقلب در انتخابات فرصتی را برای فتنه گران و استکبار جهانی پیش آورد که از این طریق به دنبال اهداف خود باشند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم، حماسه ملت ایران درنهم دی ماه سال 88 را نشانه اوج بصیرت ملت ایران دانست و بیان داشت: در مقابل این نقشه ها، حربه ها و جریان هایی که بعد از انقلاب ایجاد شد، ما نهم دی را یک نقطه اوج در بصیرت، آگاهی و هوشیاری و بیداری ملت به حساب می آوریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مهم ترین حادثه مربوط به صیانت از انقلاب اسلامی در طول بیست سال گذشته حماسه جاویدان ملت در نهم دی بود. /924/پ201/ج
ارسال نظرات