۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۹۷۱۱۱

ویژه نامه اینترنتی غریب اهل بیت منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه اینترنتی« غریب اهل بیت(ع)» دربردارنده مطالب و محتوای متنوع در سوگ شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) از سوی مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در فضای مجازی منتشر شد.
شهادت امام حسن مجتبي(ع)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه اینترنتی« غریب اهل بیت(ع)» به مناسبت شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) از سوی مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در فضای مجازی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، کلیپ ها و نواهنگ های مربوط به شهادت امام حسن(ع)، کتابخانه امام حسن(ع)، گالری تصاویر، پیامک های تسلیت و محصولات ویژه تلفن همراه به همراه ویژه نامه های گذشته از بخش های اصلی این ویژه نامه است.

چرا امام حسن علیه السلام با معاویه صلح کرد؛ آغاز خلافت امام حسن(ع) و دسیسه های معاویه؛ در آستانه شهادت؛ رفتار دو گانه امام حسن و امام حسین(ع) در برابر بنی امیه و شهادت؛ فرجامی شایسته، بخشی از محتوای این ویژه نامه است.

همچنین، صلح از دیدگاه اعتقادی، فقهی و سیاسی؛ محبوبیت امام حسن نزد پیامبر اکرم(ع)؛ ترسیم چهره معاویه؛ چرایی ترجیح صلح بر شهادت؛ استراتژی صلح در نظر امام مجتبی(ع) و ویژگی های شامیان از دیگر مطالب این ویژه نامه است.

در بخشی از این ویژه نامه در پاسخ به این که« چرا امام حسن علیه السلام با معاویه صلح کرد؟» می خوانیم:« این سؤال از همان زمان حضرت امام مجتبی(علیه السلام) مطرح بود، زمانی که ایشان با معاویه قرارداد صلح را امضا کردند. در آن هنگام عده بسیاری از شیعیان بلکه بزرگان شیعه به این عمل امام حسن علیه السلام اعتراض کردند و حتی به خدمت امام حسین(علیه السلام) رفته تا با ایشان بیعت کنند تا با معاویه به نبرد بپردازند.

هر چند امام حسین علیه السلام این پیشنهاد را نپذیرفتند. اما این عمل برخی از شیعیان مخلص، نشان دهنده فضای غبارآلود آن زمان است که آنان را در مقابل امامشان قرار می دهد امامی که پیامبر عظیم الشأن چه سفارشهایی در باره اش کرده بود.

و شاید بزرگترین و مهمترین کلام رسول گرامی اسلام در مورد ایشان این کلام باشد که حسن و حسین هر دو امام هستند چه قیام کنند و چه دست از قیام بردارند و خانه نشین باشند.

اینگونه حضرت رسول صلی الله علیه وآله آینده را دیده بود تا گروهی به عمل امام حسن(علیه السلام) اعتراض نکنند اما باز عده ای کلام رسول خدا را فراموش کردند و چه جسارتها که به غریب مدینه روا نداشتند و این کلمات توهین آمیز از دشمنان اهل بیت نبود بلکه از دوستان بود که این خیلی سخت تر است».

ویژه نامه اینترنتی«غریب اهل بیت» از سوی مهری هدهدی از بخش عترت و سیره تبیان تهیه و تنظیم شده است و طراح و گرافیست آن سرکار خانم فرحناز قمصری است.

علاقه مندان به مشاهده و استفاده از این ویژه نامه اینترنتی می توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به نشانی http://www.tebyan.net مراجعه کنند.

گفتنی است، ویژه نامه های اینترنتی تبیان به صورت برنامه های فلش ساخته می شود و امکان کپی همه مطالب آن در وبلاگ ها یا پایگاه های دیگر نیست یا به سختی ممکن است، امید است با رفع این نقیصه امکان گسترش این مطالب ممکن شود./919/پ202/ع

ارسال نظرات