۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۹۸۱۵۷
پژوهشگر حوزه علمیه:

حکم ارتداد سلمان رشدی همچنان باقی و جاری است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که گذشت زمان سبب از بین رفتن حکم مهدورالدم بودن سلمان رشدی نمی‌شود، گفت: این فتوا نقض شدنی نیست و تا زمانی که وی در قید حیات باشد وجود دارد.
 حكم امام خميني درباره سلمان رشدي


حجت الاسلام علی عبدالهی، پژوهشگر حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: حضرت امام خمینی (ره) در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ با صدور حکم مهدورالدم بودن سلمان رشدی، نویسنده کتاب «آیات شیطانی»، واکنش بی نظیری را در جهان اسلام و غرب برانگیخت.

وی ادامه داد: امام راحل (ره) در این حکم، سلمان رشدی را محکوم به اعدام دانستند و از مسلمانان سراسر جهان خواستند تا این فرد مرتد را در هر نقطه از جهان که یافتند، سریعا اعدام کنند.

این پژوهشگر دینی با بیان این که گذشت زمان سبب از بین رفتن این فتوا علیه سلمان رشدی نمی‌شود، گفت: این فتوا نقض شدنی نیست و تا زمانی که وی در قید حیات باشد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حکم حضرت امام (ره) درباره سلمان رشدی یک حکم شرعی است و ربطی به مسائل سیاسی ندارد، گفت: با توجه به اینکه در شرایط امروز موج تهاجم فرهنگی دشمن به ویژه توطئه صهیونیست‌ها در جهت توهین به مقدسات اسلامی نسبت به گذشته شدت بیشتری یافته است، از این رو این فتوا نه تنها قابل تجدید نظر نیست، بلکه ضرورت اجرای آن روز به روز بیشتر می شود.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: حکم قاطع و انقلابی حضرت امام (ره) که از احکام اسلام ناب محمدی (ص) سرچشمه گرفته است در گذر زمان قابل تغییر نیست و همانگونه که مقام معظم رهبری بیان داشتند «حکم امام در مورد سلمان رشدی مرتد به آیات الهی متکی است و همانند آیات الهی مستحکم و غیرقابل حذف است ».

وی با اشاره به این که امروز گونه‌ای دیگر از توطئه سلمان رشدی برای جهان اسلام از سوی غرب تدارک دیده شده است، گفت: در آن زمان دشمنان اسلام برای مقابله با اسلام دست به چنین توطئه‌ای زدند، اما امام راحل با درایت و هوشیاری بی نظیر خود این حکم تاریخی را صادر کردند و موجب بیداری جهان اسلام در مقابل هجمه‌های غربی‌ها شدند.

این پژوهشگر دینی اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) با این حکم ثابت کردند که نگاهشان تنها به مرزهای ایران خلاصه نمی شود و مشکلات دنیای اسلام را نیز رصد می‌کنند و در صیانت از دین و فرهنگ اسلامی حساسیت فراوانی دارند./916/ت302/ع



ارسال نظرات