۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۹۹۰۹۶
عضو شورای پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مأموریت‌های ملی در عرصه فرهنگ به فعالان حوزوی واگذار شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: سرمایه انسانی عرصه فرهنگی جامعه با اتکای به ظرفیت‌های خودجوش طلبگی غنی می‌شود.
حجت‌الاسلام سيدفريد حاج سيدجوادي، عضو شوراي پژوهش شوراي عالي انقلاب فرهنگي تشکل فراگير تبليغ گروهي طلاب حوزه


حجت‌الاسلام سیدفرید حاج سیدجوادی، عضو شورای پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فقر سرمایه انسانی تخصصی در حوزه فرهنگ، این فقر را به سبب واگذاری فعالیت‌های فرهنگی به افرادی که زیرساخت‌های معرفتی‌شان از دانشگاه سرچشمه می‌گیرد، دانست.
 
وی که در نشست تأسیس تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب سخن می‌گفت، خواستار سرمایه‌گذاری در حوزه‌های علمیه و استفاده از فعالان فرهنگی حوزه در این عرصه شد و افزود: تا زمانی که فعالان فرهنگی حوزه توانایی به عهده گرفتن مأموریت‌های ملی را ندارند، همواره در جامعه با بحران فرهنگی روبرو خواهیم بود.
 
دبیر کارگروه تدوین اساسنامه تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی بر ایجاد ظرفیت‌های مناسب در حوزه‌های نظری و عملی تبلیغ تأکید کرد و ایجاد شکاف عمیق بین دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه قم در این زمینه را سبب عدم توفیق جذب طلاب و مبلغان ارزشی و انقلابی دانست.
 
وی با بیان این‌که اکنون سرمایه انسانی در حوزه تبلیغ دفتر تبلیغات ویترینی است، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازمانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به گونه‌ای رقم خورده است که طلاب بیشتر به دنبال مدارج علمی دانشگاهی و هیأت علمی شدن هستند.
 
حجت‌الاسلام حاج سیدجوادی با اشاره به خلاقیت‌های بسیار بالای طلاب جوان در فضاهای فرهنگی و تبلیغی، اظهار داشت: هیچ راهی در نظام برنامه‌ریزی دفتر تبلیغات پیدا نمی‌شود و همواره چهارچوب اداری و خشک که چند سال پیش براساس جذب و گزینش شکل گرفته، در این مجموعه ادامه پیدا کرده است.
 
وی در ادامه سخنان خود هدف از تأسیس تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب را ارتباط‌گیری هرچه بیشتر بین گروه‌های تبلیغی مختلف دانست و گفت: سرمایه انسانی عرصه فرهنگی جامعه با اتکای به ظرفیت‌های خودجوش طلبگی غنی می‌شود.
 
دبیر کارگروه تدوین اساسنامه تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی با بیان این‌که فعالیت‌های تبلیغی در گرو کار سازمانی پویایی خود را از دست می‌دهد، هم‌اندیشی با سرگروه‌های تبلیغی را به این سبب دانست.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تصویب اساسنامه این تشکل، اصول و ارزش‌های آن را قابل تغییر ندانست و به سؤالات برخی از سرگروه‌های فعال تبلیغی پیرامون اهداف و ضرورت تأسیس تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب پاسخ گفت. /920/پ202/ع

ارسال نظرات