۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۹۹۲۷۲
آیت ‌الله نوری همدانی:

تفکر انقلاب اسلامی روز به روز پررنگ ‌تر و گسترده تر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با بیان اینکه فرهنگ و تفکر انقلاب اسلامی و امواج آن روز به روز پررنگ ‌تر و گسترده تر می‌شود، موج فراگیر خیزش اسلامی را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز دوشنبه در دیدار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، مسؤولیت عوامل راهنمایی و رانندگی کشور را بسیار مهم و سنگین ارزیابی و از تلاش های بی شائبه آنان در راستای تامین امنیت مردم و مسافران در شرایط سخت و دشوار قدردانی کرد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی ابراز داشت: مردم باید با عوامل و ماموران راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود، وظایف و مسؤولیت های انسان را به چند دسته تقسیم کرد و گفت: هر انسانی افزون بر وظایف فردی که دارد، یک سری وظایف اجتماعی نیز عهده دار است و نمی تواند تنها به خودش توجه کند و به دیگران بی تفاوت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به رخدادهای روز جهان زد و در تحلیل خود از انقلاب های منطقه، ابراز داشت: امروز در منطقه و کشورهای مختلف شاهد موج خیزش بیداری اسلامی هستیم که این امر به برکت نظام مقدس اسلامی ایران است.

حضرت آیت ‌الله نوری همدانی گفت: فرهنگ، تفکر و امواج انقلاب اسلامی روز به روز پررنگ ‌تر و گسترده تر می‌شود، امام راحل بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرموند انقلاب ما منحصر به ایران نیست و ما این مساله را مشاهده می کنیم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: امروز مردم کشور‌های مختلف اسلامی با تاسی به حرکت ملت انقلابی ایران در برابر رژیم های دیکتاتور و وابسته قیام کرده اند تا بتوانند از سلطه استکبار و استعمار رهایی پیدا کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، ارزش های دینی، مردم و رهبری را سه رکن مهم در انقلاب اسلامی ایران دانست و با ترسیم نحوه شکل گیری حکومت در اسلام هرگونه نظام غیر ولایی را نامشروع و طاغوتی توصیف کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات